021-88062931

نکات خرید تره بار با بگ های پارچه ای

خرید تره بار با بگ های پارچه ای در بین خریدهای روزانه شاید هیچ گروه کالایی بیش از تره بار با بگ های پارچه ای خرید حمل نشود. این از آن جهت اهمیت دارد که در روش مرسوم خرید میوه و سبزی، برای هر یک از کالاها یک کیسه‌ی جداگانه‌ی پلاستیکی یک بار مصرف استفاده […]

...
خرید تره بار با بگ های پارچه ای

خرید تره بار با بگ های پارچه ای

در بین خریدهای روزانه شاید هیچ گروه کالایی بیش از تره بار با بگ های پارچه ای خرید حمل نشود. این از آن جهت اهمیت دارد که در روش مرسوم خرید میوه و سبزی، برای هر یک از کالاها یک کیسه‌ی جداگانه‌ی پلاستیکی یک بار مصرف استفاده می‌شود و اگر حسابی سرانگشتی و غیر دقیق از تعداد کیسه‌هایی که هر روز به همین ترتیب استفاده می‌شود کنیم، خواهیم دانست که با یک فاجعه‌ی بزرگ زیست محیطی مواجه هستیم. حال آن که قیمت ساک دستی پارچه ای در مقایسه با کارآیی و مدت زمان زیادی که می‌توان از آن استفاده کرد به شدت کم و به صرفه است. با همه‌ی این اوصاف نکات مهمی وجود دارند که باید هنگام خرید تره بار با بگ های پارچه ای رعایت کنیم، تا همه چیز به خوبی پیش برود. اگر شما هم با بگ های پارچه ای به خرید تره بار می‌روید یا قصد دارید از این پس با بگ های پارچه ای تره بار را بخرید و به خانه بیاورید، تا پایان این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات با ما همراه باشید.

۱. بگ های پارچه ای باکیفیت و قابل استفاده‌ی مجدد را انتخاب کنید.

بگ پارچه ای با تنوع بسیار بالایی در بازار موجود هستند که می‌توانید بنا به سلیقه، بودجه و دسترسی یکی را انتخاب کنید. اما متأسفانه با وجود این که فلسفه‌ی استفاده از بگ های پارچه ای استفاده‌ی مجدد و طولانی مدت از آن‌ها است، بعضی از این ساک دستی های پارچه ای به دلیل جنس پارچه یا دوخت ضعیف به سرعت غیر قابل استفاده می‌شوند. هنگام انتخاب و خرید بگ های پارچه ای خصوصاً برای حمل میوه و سبزی به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

۲. بگ های پارچه ای را به طور مرتب بشویید.

بگ های پارچه ای که برای خرید و حمل میوه و سبزی استفاده می‌شوند به شدت مستعد تجمع آلودگی، باکتری، عوامل بیماری‌زا پ حتی کپک هستند. به همین دلیل باید آن‌ها را به طور مرتب با آب و صابون بشویید و در مقابل نور خورشید خشک کنید. به این ترتیب از بهداشت و سلامتی میوه‌ها و سبزی‌ها مطمئن خواهید بود.

خرید تره بار با بگ های  پارچه ای

۳. بگ پارچه ای خرید راپیش از خرید کاملاً بررسی کنید.

گرچه قیمت ساک دستی پارچه ای چندان زیاد نیست و توصیه‌ی ما نیز این است که کیفیتی از بگ های پارچه ای را انتخاب کنید که بتواند سال‌ها برای شما کار کند‌ اما ممکن است بگ های پارچه ای با جنس خوب هم تصادفاً سوراخ یا ساییده شوند. این اتفاق می‌تواند به آلودگی، حشرات و … اجازه دهد محتویات بگ های پارچه ای را به خطر بیاندازند. به همین دلیل پیش از خرید حتماً بگ پارچه ای خود را بررسی کنید.

۴. با احتیاط رفتار کنید!

بافت میوه‌ها و سبزیجات تازه بسیار ترد، شاداب و البته آسیب‌پذیر است. به همین دلیل بایستی حین حمل کردن آن‌ها در بگ های پارچه ای یا پلاستیکی مراقب باشید و بگ های پارچه ای که سبزی و میوه در خود دارند را بیش از حد پر نکنید. این کار ممکن است باعث خرد شدن و از بین رفتن تازگی و شادابی تره بار شود.

۵. فهرست خرید بنویسید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان با به کار گرفتنش به مورد قبل عمل کرد، نوشتن یک فهرست خرید و نیازمندی‌ها پیش از رفتن به خرید است. این کار از خرید بیش از حد میوه و سبزی پیشگیری می‌کند و ضایعات و دورریز غذایی را نیز به شکلی چشم‌گیر کاهش می‌دهد.

چرا بگ های پارچه ای را با میوه و سبزی محلی پر کنیم؟

همان قدر که استفاده از بگ های پارچه ای و کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف برای محیط زیست بسیار مهم است، این که بگ های پارچه ای خود را از چه میوه و سبزی‌هایی پر می‌کنید هم بسیار اهمیت دارد. در این بخش از مقاله به شما خواهیم گفت دلایل این اهمیت چیست.

۱. کاهش رد پای کربن

اگر شما از میان سبزی‌ها و میوه‌های در دسترس آن‌هایی را که در محل زندگی خودتان پرورش یافته‌ انتخاب کنید و بخرید یعنی نیازی نیست سوخت‌های فسیلی فراوانی برای حمل و نقل آن‌ها مصرف شود. کمتر مصرف شدن سوخت‌های فسیلی به معنی کمتر انتشار یافتن گازهای گلخانه‌ای است و شما تنها با انتخاب میوه‌ها و سبزیجات محلی می‌توانید در این امر بسیار خطیر مؤثر باشید. خوردن میوه‌ها و غذاهایی با سبزیجات سرزمین‌های دور هیجان‌انگیز است، اما فراموش نکنید وقتی بگ های پارچه ای و بشقاب‌تان را با آن‌ها پر می‌کنید در انتشار گازهای گلخانه‌ای شریک می‌شوید.

۲. حفظ منابع طبیعی

معمولاً کشاورزان محلی از روش‌هایی پایدارتری در کشت استفاده می‌کنند. این روش‌ها حفظ منابع طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند. در چنین روش‌هایی استفاده از کودهای شیمیایی و فرسایش خاک بسیار کمتر از معمول است. یعنی اگر شما بگ های پارچه ای خود را با میوه و سبزی محلی پر کنید، از این کشاورزان، روش‌های پایدار آنان و حفظ کیفیت آب و حاصلخیزی خاک حمایت می‌کنید.

همچنین در بلاگ ما بخوانید

بگ های پارچه ای؛ محافظان محیط زیست

۳. بهبود و ارتقاء اقتصاد محلی

بسیاری از ما خصوصاً اگر در یک شهر یا روستای کوچک زندگی کنیم از مشکلات اقتصادی شکایت داریم و می‌خواهیم زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، آموزش و … در محل زندگی خودمان بهبود یابد. وقتی که بگ های پارچه ای را با سبزیجات و میوه‌های محلی شهر خودتان پر میکنید، با این کار از کشاورزان محلی منطقه‌ی خودتان حمایت کرده‌اید. به این ترتیب اقتصاد محلی تقویت می‌شود، در جامعه شغل ایجاد می‌شود و پول و سرمایه به جای رفتن به مناطق دیگر، در همان منطقه صرف بهبود زیرساخت‌ها می‌شود و به زبان ساده کیفیت زندگی مردم محلی بالا می‌رود.

۴. کاهش دورریز بسته‌بندی

اگرچه شما با استفاده از بگ های پارچه در هنگام خرید میوه و سبزی مصرف پسماند پلاستیکی را کاهی می‌دهید، اما این کیسه‌ها تنها پسماندهای مسیر مزرعه تا بشقاب شما نیست. لابد شما هم بسته‌های پلاستیکی و سلفون‌کشیده‌ی میوه‌های غیر بومی را در میوه‌فروشی‌ها دیده‌اید. یکی از مزیت‌های خرید میوه و سبزی‌های محلی کمک به کاهش دورریز بسته‌بندی آن‌ها است. این محصولات به علت آن که مسیر کوتاهی را می‌پیمایند، کمتر در بسته‌بندی‌های غیرپایدار مثل کیسه و سبکهای پلاستیکی قرار می‌گیرند که تنها برای مدتی کوتاه استفاده می‌شوند و سپس بدون بازیافت شدن به بلای جان طبیعت تبدیل می‌شوند.

با ما در ارتباط باشید : 02188062931 | اینستاگرام ما : meshkatind