021-88062931

بگ های پارچه ای؛ محافظان محیط زیست

بگ های پارچه ای محافظان بی ادعای محیط زیست ممکن است که در روزگار ما کسی نداند که پلاستیک چه مضراتی برای محیط زیست دارد؟ ما سالانه از ۵ تریلیون کیسه پلاستیکی استفاده میکنیم! این یعنی ۱۶۰ هزار کیسه پلاستیکی در هر ثانیه و بیش از ۷۰۰ کیسه پلاستیکی در سال برای هر فرد ساکن […]

...
بگ های پارچه ای

بگ های پارچه ای  محافظان بی ادعای محیط زیست

ممکن است که در روزگار ما کسی نداند که پلاستیک چه مضراتی برای محیط زیست دارد؟

ما سالانه از ۵ تریلیون کیسه پلاستیکی استفاده میکنیم! این یعنی ۱۶۰ هزار کیسه پلاستیکی در هر ثانیه و بیش از ۷۰۰ کیسه پلاستیکی در سال برای هر فرد ساکن بر کره‌ی زمین. اگر این کیسه‌ها را یکی پس از دیگری به دور کره‌ی زمین بچینیم در هر ساعت ۷ بار به دور این سیاره می‌چرخند و منطقه‌ای دو برابر مساحت فرانسه را پوشش می‌دهد.

اکثر این کیسه‌ها به سادگی تبدیل به زباله و کمتر از ۱ درصد بازیافت می‌شوند. اغلب کیسه های پلاستیکی از پلی اتیلن ساخته می‌شود که تجزیه‌اش چندین قرن طول می‌کشد. هر ۱ تن کیسه پلاستیکی بازیافت شده، انرژی‌ای معادل ۱۱ بشکه نفت را ذخیره می‌کند. ما در مجموع سالانه ۱۰۰ میلیون تن پلاستیک استفاده می‌کنیم. حدود ۱۰ درصد از این پلاستیک‌ها به اقیانوس راه می‌یابند. تخمین زده می‌شود که سالانه ۳۰۰ میلیون کیسه پلاستیکی تنها به اقیانوس ریخته میشود. پلاستیک هایی که به اقیانوس ها ختم می شوند بدون عواقب نیستند. پلاستیک زندگی جانداران اقیانوس را میگیرد. احتمالاً تا به حال درباره مقادیر انبوه پلاستیک آلوده کننده اقیانوس ها و دیگر آبراه ها شنیده اید. پلاستیک حیات وحش خشکی را نیز تهدید میکند. پلاستیک با کشتن حیوانات خشکی به محیط زیست و اکو سیستم آسیبی غیر قابل برگشت می‌رساند، آلودگی شیمیایی ایجاد میکند و باعث ظهور میکروپلاستیک میشود.

پلاستیک از اولین روزهای پا گذاشتن ما به این جهان یعنی دوران جنینی می‌تواند به ما ضرر برساند. از اثرات نامطلوب پلاستیک برای جنین میتوان به افزایش خطر نارسی، مرده‌زایی، نقص مادرزادی در اندام‌های تناسلی، اختلالات رشد عصبی، اختلال در رشد ریه و سرطان های دوران کودکی اشاره کرد. بطری پلاستیکی نوشیدنی‌‌ها، تیوب پلاستیکی محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، پلاستیک بسته بندی غذاهای آماده و … همه جزئی از پلاستیک هایی هستند که بشر روزانه تولید میکند و آب و خاک را با آن می‌آلاید. اما شاید هیچ زباله پلاستیکی دیگری به اندازه کیسه های پلاستیکی رایج نباشد و یه دلیل همین رواج بیشترین آسیب نیز از همان طریق به ما می‌رسد.

شما هم شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که طبق تحقیقات هر کیسه پلاستیک به طور متوسط تنها ۱۲ دقیقه استفاده میشود اما برای دست کم ۱۰۰۰ سال در طبیعت باقی می‌ماند و آلودگی ایجاد میکند. اما خوشبختانه بگ های پارچه ای یک جایگزین عالی برای این کیسه های پلاستیکی هستند. در این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات به تفصیل از این موضوع خواهیم گفت. تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

بگ های پارچه ای

بگ های پارچه ای برای یک عمر استفاده

از آن جایی که ساک دستی پارچه ای قابل استفاده مجدد هستند، گاهی اوقات خصوصاً در بریتانیا آن ها را کیسه ای برای زندگی یا کیسه ای برای یک عمر می‌نامند. بگ های پارچه ای درست برخلاف بگ های کاغذی یا پلاستیکی یک بار مصرف، می‌توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد و کارایی روز اول را داشته باشند.

خطرات استفاده از بگ های پارچه ای

استفاده از ساک دستی پارچه ای قابل استفاده مجدد یک انتخاب هوشمندانه است، اما اگر روش درست استفاده را رعایت نکنیم، ممکن است خطراتی داشته باشد. هنگامی که غذا یا سایر اقلام را در این کیسه ها حمل می کنید، ممکن است میکروب هایی مانند سالمونلا از خود به جای بگذارند. اگر یک های پارچه ای قبل از استفاده مجدد به درستی شسته و خشک نشوند، این میکروب ها باقی می مانند و می‌توانند شما را بیمار کنند. پیشنهاد ما این است که به طور مرتب و متناسب با دفعات استفاده، بگ های پارچه ای را بشویید و در نور آفتاب خشک کنید.

بهترین جنس بگ های پارچه ای

بگ های پارچه ای نخی و برزنتی رایج‌ترین نوع بگ های پارچه ای هستند. نوع دیگری از بگ های پارچه ای که استفاده از آن در بازار ایران متداول است بگ های پارچه ای ساخته شده از اسپان باند هستند. این بگ های پارچه ای:

  • بسیار نرم هستند
  • سبک هستند و جای بسیار کمی اشغال میکنند
  • تنفس‌پذیرند
  • در برابر رطوبت مقاوم‌اند
  • و به هیچ وجه سمی نیستند

ساخت بگ های پارچه ای در خانه

با وجود این که این روزها خرید انواع بگ های پارچه ای با طرح، رنگ و اندازه مختلف میسر است و قیمت ساک دستی پارچه ای نسبت به کاربرد و طول عمرش بسیار ناچیز است، اما شما حتی میتوانید از تکه های پارچه موجود در خانه یا لباس های غیر قابل پوشیدن، مثلن یک تیشرت که دیگر برای پوشیدن کهنه است، بگ های پارچه ای بسازید. قیمت بگ های پارچه ای وقتی در خانه ساخته شوند تقریبن ۰ تومان است.

بگ های پارچه ای برای بسته بندی کسب و کارهای کوچک و بزرگ

فرقی نمیکند صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ، ما به طور خاص پیشنهاد میکنیم برای بسته بندی محصولات خود از بگ های پارچه ای استفاده کنید. بگ های پارچه ای با چاپ لوگوی برند شما و اطلاعات تماس‌تان در دست مشتریان وقتی به خرید در کوچه و بازار میروند، حکم یک بیلبورد تبلیغاتی را دارد. همچنین اگر بگ های پارچه ای را از تولیدکنندگان عمده مانند گروه صنعتی مشکات تهیه کنید، قیمت ساک دستی پارچه ای بسیار کمتر و مقرون به صرفه تمام خواهد شد. شما میتوانید برای استعلام قیمت بگ های پارچه ای و قیمت ساک دستی پارچه ای با ما در تماس باشید. شماره تلفن و نشانی ایمیل ما در بخش ارتباط با ما در دسترس شما است.

آیا استفاده از بگ های پارچه ای واقعاً ارزشش را دارد؟

پاسخ این سؤال بستگی به دغدغه شما و عشق‌تان به محیط زیست و مادر زمین دارد. ممکن است در شروع استفاده از بگ های پارچه ای اندکی احساس سختی و محدودیت کنید اما همه چیز به سرعت آسان و معمولی میشود.
شما با استفاده از بگ های قابل استفاده مجدد، می‌توانید مصرف کیسه های پلاستیکی را کاهش دهید و از محیط زیست در برابر آلودگی‌های پلاستیکی محافظت کنید. در عین حال، با استفاده از بگ های پارچه ای در هزینه خود صرفه جویی می‌کنید، شیک‌تر به نظر می‌رسید و از کیفیت زندگی بهتری لذت می‌برید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : @meshkatind