دوخت کوسن از بگ پارچه ای خرید

چطور از بگ پارچه ای خرید کوسن بدوزیم؟ تا امروز در مقالات گوناگون و پرتعداد وبلاگ گروه صنعتی مشکات درباره‌ی جنبه‌های مختلفی از بگ پارچه ای خرید با شما صحبت کردیم. اما مقاله‌‌ای که در حال خواندنش هستید نه درباره‌ی چاپ بگ پارچه ای است، نه درباره‌ی انتخاب سایز بگ پارچه ای مناسب با محصول […]

...
مطالب ما را هم‌رسانی کنید.
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
X
Email

چطور از بگ پارچه ای خرید کوسن بدوزیم؟

تا امروز در مقالات گوناگون و پرتعداد وبلاگ گروه صنعتی مشکات درباره‌ی جنبه‌های مختلفی از بگ پارچه ای خرید با شما صحبت کردیم. اما مقاله‌‌ای که در حال خواندنش هستید نه درباره‌ی چاپ بگ پارچه ای است، نه درباره‌ی انتخاب سایز بگ پارچه ای مناسب با محصول و نه درباره‌ی مزیت‌های استفاده‌ از بگ پارچه ای خرید.

در این مقاله قصد داریم با روشی ساده با هم از تعداد زیادی از بگ پارچه ای خرید موجود در خانه یکی را انتخاب کنیم و با آن کوسن بدوزیم. حتی فکر داشتن چند کوسن تازه و خوش آب و رنگ که با سلیقه‌ی خودتان طراحی شده و هزینه‌ی ساختش نزدیک به صفر بوده، هم بسیار وسوسه‌کننده است، پس با ما در این مقاله همراه باشید و دست به کار شوید!

چرا باید با بگ پارچه ای خرید کوسن دوخت؟

شاید بعضی از خوانندگان عقیده داشته باشند که وقتی کوسن‌هایی آماده و زیبا در فروشگاه‌ها هست، دلیلی برای دوخت کوسن در خانه با امکانات و مهارتی اندک، آن هم با وجود چاپ بگ پارچه ای روی آن (که معمولاً هم تبلیغاتی است) وجود ندارد.

البته که این روزها کمتر چیزی پیدا می‌شود که نسخه‌ی خانگی آن تنها نسخه‌ی موجود باشد و در بازار انواع مختلف و شاید حتی بهتری از آن نبینید. از قرمه‌سبزی و جوراب بافتنی تا خود همان بگ پارچه ای خرید و کوسن روی مبل. اما ما هم دلایل خودمان را برای ساخت کوسن با بگ پارچه ای خرید در خانه داریم. وقتی چیزی در خانه ساخته می‌شود حتی با وجود ایرادهای احتمالی آن رنگ و بو و حس و حال بهتری به مصرف‌کننده‌اش می‌دهد.

به علاوه ساخت هر چیزی در خانه معمولاً به مراتب بیشتر مقرون به صرفه است و از هزینه‌های اضافه جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر اگر در خانه بچه داشته باشید هم این یک سرگرمی جالب و زیبا در عین آموزندگی است که به شکوفایی خلاقیت کمک می‌کند.

چه جنس بگ پارچه ای مناسب دوخت کوسن است؟

با وجود تنوع بگ پارچه ای در بازار، اغلب انواع بگ پارچه ای خرید از جنس نخی هستند و برای دوخت کوسن مناسب. البته شما می‌توانید از ترکیب پارچه‌های دیگر با بگ پارچه ای خرید استفاده کنید و یک کوسن بدوزید؛ همه چیز به خلاقیت و لوازم در دسترس شما بستگی دارد!

آیا دوخت کوسن از بگ پارچه ای خرید دوستدار محیط زیست است؟

آیا دوخت کوسن از بگ پارچه ای خرید دوستدار محیط زیست است؟

پاسخ این سؤال بدون شک مثبت است. دوخت کوسن از بگ پارچه ای یک اقدام دوستدار محیط زیست است. این کار باعث حفظ منابع و انرژی می‌شود و به جای روانه کردن به سطل زباله، به یک بگ پارچه ای زندگی دوباره می‌بخشد. از دیدی دیگر این کار باعث ترویج اقتصاد دایره‌ای می‌شود، یعنی بگ پارچه ای خرید به جای دور ریخته شدن با تعمیر و بازیافت دوباره به چرخه‌ی مصرف برمی‌گردد.

این حتی باعث تشویق دیگران به انجام این کار یا هر کار مشابه دیگری می‌شود. کاهش تقاضا برای تولید پارچه کاهش استفاده از مواد شیمیایی به کار رفته در منسوجات، ترویج عادات مصرف اخلاقی و مبارزه با مصرف‌گرایی نیز بخشی از مزایای دوخت کوسن از بگ پارچه ای خرید است.

دوخت کوسن از بگ پارچه ای در ۱۰ قدم ساده

قدم اول؛ تهیه و جمع‌آوری وسایل لازم:

در اولین مرحله باید تمام وسایلی را که برای دوخت کوسن از بگ پارچه ای خرید نیاز دارید بر روی میز کار یا فضایی که روی آن کار می‌کنید جمع کنید. پیشنهاد ما این است که اگر میز کار ندارید از یک زیرانداز استفاده کنید تا همه چیز مرتب و منظم پیش برود. در این مرحله

  • بگ پارچه ای خرید )سایز بگ پارچه ای دلخواه شماست(
  • قیچی
  • چرخ خیاطی یا سوزن و نخ
  • الیاف برای پر کردن کوسن
  • سوزن ته‌گرد
  • صابون خیاطی، مداد یا خودکار حرارتی را جمع‌آوری کنید.

همچنین بخوانید : راهنمای انتخاب بگ پارچه ای مناسب

قدم دوم؛ تمیز کردن بگ پارچه ای خرید انتخاب شده

در این مرحله از تمیز بودن بگ پارچه ای خرید انتخاب شده مطمئن شوید و اگر تمیز نبود آن را بشویید. در صورتی که بگ پارچه ای خرید شما جنسی چروک‌پذیر دارد، آن را بعد شستن و خشک شدن، اتو کنید تا کاملاً برای شروع کار آماده باشد.

قدم سوم؛اندازه گیری

 در این بخش از کار باید اندازه‌گیری کنید و برش بزنید. سایز بگ پارچه ای شما تعیین می‌کند کوسنی که می‌دوزند چه اندازه باشد. اگر سایز بگ پارچه ای برای کوسنی که می‌خواهید بدوزید کوچک بود می‌توانید از چند بگ پارچه ای خرید استفاده کنید و یا آن را با تکه‌های پارچه‌ای که در خانه دارید ترکیب کنید و کوسنی چهل‌تکه بدوزید.

با خط‌کش یا نوار متر اندازه‌ها را مشخص کنید و با صابون، مداد یا خودکار حرارتی آن را قطعی و روی پارچه‌ی بگ پارچه ای ثبت کنید و سپس آن را ببرید. اگر دو چهارگوش هم‌اندازه ببرید باید برای رویه‌ی کوسن یک زیپ بدوزید و در غیر این صورت باید برای بخش پشتی کوسن به جای یک تکه دو تکه پارچه ببرید که روهم‌گرد آن را نیز حساب کرده‌اید. با این روش شستن رویه‌ی کوسن در آینده بسیار ساده خواهد بود.

قدم چهارم؛ شروع دوخت

در این مرحله سمت بیرونی پارچه‌هایی را که از بگ پارچه ای خرید بریده‌اید رو به هم بگذارید و با سوزن ته‌گرد ثابت کنید تا هنگام دوخت تکان نخورند.

قدم پنجم؛ دوخت و دوز

پس از آن که با سوزن ته‌گرد تکه‌های بریده شده از بگ پارچه ای خرید را ثابت کردید آن‌ها را با کمک چرخ خیاطی یا نخ و سوزن به هم بدوزید. اگر با نخ و سوزن کار می‌کنید دقت کنید که دوختی تمیز و محکم داشته باشید. پیشنهاد ما دوختی است که به ساقه‌دوزی معروف است. معمولاً برای شست‌وشوی راحت‌تر درون رویه‌ی کوسن یک کیسه‌ی پارچه‌ای هم‌اندازه قرار می‌گیرد که ساده و بدون طرح است. اما اگر نخواهید می‌توانید تنها یک بخش چند سانتی‌متری برای برگرداندن رویه‌ی کوسن ندوخته بگذارید.

قدم ششم؛ کم کردن حجم پارچه

بعد از دوختن خطوط و درزها و قبل از برگرداندن رویه‌ی کوسن گوشه‌ها را به شکل مورب قیچی کنید تا حجم پارچه کاهش یابد. این کار تأثیر بسیار مثبتی بر روی ایست زیباتر کوسن‌ها در نهایت کار دارند‌.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : meshkatind

قدم هفتم؛ پر کردن کوسن

اکنون زمان آن است که کوسن را به رو برگردانید و آن را با الیاف پر کنید. قبل از پر کردن کوسن با الیاف اگر می‌خواهید آن را با روش‌های مختلف تزئین کنید. حتی اگر چاپ بگ پارچه ای وجود دارد هم از دوختن و تزئین کوسن چشم‌پوشی نکنید. ممکن است در نگاه اول زیبا نباشد اما گلدوزی یا دوختن اپلیکه بر روی کوسنی که چاپ بگ پارچه ای اولیه روی آن پیدا است هم زیبایی خاص و تازه‌ی خود را دارد.

قدم هشتم

پس از پر کردن کوسن با الیاف وقت آن است که قسمت کوچکی را که برای برگرداندن کوسن باز گذاشته بودید، بدوزید. در دوخت این بخش دقت کنید تا کوک‌ها مشخص نباشند.

قدم نهم

با ضربه زدن‌های ملایم مطمئن شوید الیاف در تمام بخش‌های کوسن یکنواخت پخش شده است.

قدم دهم

کوسن دوخته شده از بگ پارچه ای خرید را روی مبل یا کاناپه قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببر