ارتباط با ما 02188062931

کاربرد ساک های دستی پارچه ای در آشپزخانه

کاربرد ساک دستی پارچه ای در آشپزخانه بسیاری از مردم هستند که فکر میکنند ساک های دستی پارچه ای فقط به درد خرید کردن می‌خورند. البته که نمی‌توان نقش مهم ساک های دستی پارچه ای را در کاهش مصرف پلاستیک، وقتی که آن‌ها را برای خرید با خود می‌بریم انکار کرد. اما این تنها استفاده ...

ساک های دستی پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
1 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات

کاربرد ساک دستی پارچه ای در آشپزخانه

بسیاری از مردم هستند که فکر میکنند ساک های دستی پارچه ای فقط به درد خرید کردن می‌خورند. البته که نمی‌توان نقش مهم ساک های دستی پارچه ای را در کاهش مصرف پلاستیک، وقتی که آن‌ها را برای خرید با خود می‌بریم انکار کرد. اما این تنها استفاده ساک های دستی پارچه ای نیست. قیمت ساک های دستی پارچه ای نسبت به کارایی و مدت زمان طولانی که می‌توان از آن استفاده کرد بسیار بسیار مقرون به صرفه است. از طرف دیگر لزومی ندارد که شما حتماً یک های پارچه ای را به شکل آماده تهیه کنید. هر کسی با هر میزان مهارت خیاطی می‌تواند دست به ساخت بگ پارچه ای بزند. این‌ها همه دلایلی هستند که یک های پارچه ای را به عناصری غیر قابل حذف از زندگی ما تبدیل کرده‌اند. اما موضوع این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات کاربرد ساک های دستی پارچه ای در آشپزخانه است. حتماً شنیده‌اید که میگویند «آشپزخانه قلب خانه است»، طبیعی است که قلب خانه تأثیر مهمی در میزان تولید پسماند گلخانه داشته باشد. در این مقاله به شما از بعضی از کاربردهای ساک های دستی پارچه ای در آشپزخانه خواهیم گفت. به جرأت می‌گوییم که خواندن این مقاله به درد همه می‌خورد، پس تا پایان با ما همراه باشید!

ساک های دستی پارچه ای؛ یاران همه فن حریف شما در آشپزخانه

مواردی که در ادامه می‌خوانید تنها بخش کوچکی از کاربرد ساک های دستی پارچه ای در فضای آشپزخانه و فرآیند آشپزی کردن است. ممکن است هر یک از شما به کاربردهای جدید و خلاقانه ای برای یک های پارچه ای پی برده باشید. در این صورت از شما خواهش داریم که این کاربردها را در بخش نظرات همین مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات وب برای ما و دیگر مخاطبان ما بنویسید.

۱. کسی نیست که اولین کاربرد ساک دستی پارچه ای در آشپزخانه را نداند و چیزی درباره‌ی آن نشنیده باشد. خرید مواد غذایی، کالاهای سوپرمارکتی و تره‌ بار اولین مرحله از فرآیند پخت غذای خانگی در خانه است. ساک های دستی پارچه ای به سادگی در گوشه ای از کیف شما قرار می‌گیرند و بدون اشغال کردن فضا یا اضافه کردن به وزن کیف شما، حتی در خریدهای بدون پیش‌بینی و برنامه ریزی نیز همراه شما هستند. تحقیقات میگویند عمر کیسه های پلاستیکی خرید حدود ۱۲ دقیقه است، اما میلیون‌ها سال زمان لازم است تا این کیسه ها در طبیعت تجزیه شوند. با استفاده از بگ های پارچه به آسانی می‌توانید مصرف این کیسه های پلاستیکی را کنترل کنید.

۲. تازه نگه داشتن خوراکی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات در یخچال و کاهش دورریز آن‌ها یکی از راه های مهم کمک به محیط زیست در آشپزخانه است. استفاده از ساک های دستی پارچه ای، خصوصاً آن دسته از ساک های دستی پارچه ای با پارچه نخی، ارگانیک و تنفس‌پذیر برای نگهداری میوه و سبزیجات ایده‌آل است. این کار سرعت پلاسیده و خراب شدن میوه و سبزی‌ها را کند می‌کند و نمی‌گذارد رطوبت که عامل فساد است در آن‌ها باقی بماند.

۳. می‌گویند نان زندگی است. کربوهیدرات تأمین‌کننده انرژی بدن ما هستند و در این بین نان بخش مهم و بزرگی از کربوهیدرات‌های مصرفی و غذای هر روزه‌ی ما را تشکیل می‌دهد. به همین دلایل است که باید چگونگی نگهداری نان، سلامت آن و جلوگیری از دورریزش اهمیت بسیار ویژه در آشپزخانه داشته باشد. نگهداری نان در ساک دستی پارچه ای خصوصا ساک های دستی پارچه ای نخی بهترین راه نگهداری از نان است. وقتی نان در ساک دستی پارچه ای نگهداری شود، با وجود جریان داشتن هوا و تنفس که از کپک زدن جلوگیری می‌کند، نام خشک نمی‌شود و برای مدت نسبتاً طولانی تازه باقی می‌ماند.

 

۴. خشک کردن سبزی‌ها، به خصوص سبزی های معطر فصلی رنگ و بوی بی‌نظیری به غذاها، سالادها، ترشی‌ها و … ببخشد. همچنین استفاده از این سبزی‌ها از جمله نعناع در دم‌نوش‌ها نیز خواص بی‌شماری برای سلامت دارد. فرقی ندارد که دلتان می‌خواهد خودتان سبزی معطر خشک کنید یا می‌خواهید سبزی معطر را بدون از دست رفتن رنگ و عطرش نگهداری کنید، در هر دو صورت ساک های دستی پارچه ای دستی پارچه ای بهترین راه حل هستند. برای خشک کردن سبزی با استفاده از ساک های دستی پارچه ای کافی است، سبزی را پس از شستن و خشک کردن با ساقه به شکل سر و ته در ساک های دستی پارچه ای در محیط آشپزخانه آویزان کنید و هر روز روند خشک شدن را چک کنید تا کاملاً خشک و آماده برای استفاده شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : @meshkatind

۵. آشپزخانه پر از ابزار و وسایل کوچک و واجب است. نظم دادن و سامان بخشیدن به این وسایل ریز و جلوگیری از گم شدن آن‌ها با استفاده از ساک های دستی پارچه ای نه فقط ممکن بلکه بسیار آسان است. نی‌ها، قاشق‌های چای‌خوری مخصوص مهمان، کاترها و ماسوره‌های قنادی همه می‌توانند در ساک های دستی پارچه ای نگهداری شوند و نظم بگیرند.

۶. ساک های دستی پارچه ای می‌توانند در امور مختلف آشپزی مثل یک صافی عالی عمل کنند. ممکن است بخواهید از ماست معمولی ماست چکیده بگیرید، یا خودتان در خانه پنیر درست کنید و یا یکی از انواع شیر غیر لبنی را با دانه‌ها و خشکبار آماده کنید. در چنین مواری ساک های دستی پارچه ای می‌توانند به خوبی نقش یک صافی را ایفا کنند. پیشنهاد ما این است پس از پایان کار کیسه رابه خوبی با آب و شوینده ای که عطر از خود به جا نگذار بشویید و برای دفعات بعد خشک کنید.

همچنین بخوانید : بگ های پارچه ای؛ محافظان محیط زیست

۷. جوانه‌ها جزء غنی‌ترین خوراکی‌ها و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند. درست کردن انواع جوانه در خانه هم مقرون به صرفه است و هم خیال شما را از کیفیت و تمیزی فرآیند آن مطمئن می‌کند. در اینجا هم می‌توانید روی کمک ساک های دستی پارچه ای حساب کنید. ساک های دستی پارچه ای در عین آن که به خوبی آب اضافی را از جوانه‌ها دور می‌کنند، رطوبت کافی برای سبز شدن دانه را نیز در خود نگه می‌دارند.

۸. در پخت بعضی از غذاها و خوراکی‌های مختلف مثل آش، سوپ، خورش و مربا از تکنیکی استفاده می‌شود که ساک های دستی پارچه ای نقش اساسی در آن دارد. گاهی برای افزودن طعم و عطر بیشتر، گرفتن عصاره یا لعاب دادن به مخلوط در حال پخت، مواد مورد نظر درون ساک های دستی پارچه ای ریخته می‌شوند. به این ترتیب خواص مواد درون ساک های دستی پارچه ای در غذا آزاد می‌شود اما تفاله‌ی آن به ظاهر غذا لطمه نمی‌زند و یا نیازی به گشتن و جدا کردن تفاله بعد از پایان پخت نیست.

شاید به سختی بتوان پایانی بر کاربرد ساک های دستی پارچه ای در آشپزخانه نهاد. نکات و کاربردهایی که در مقاله آمده می‌تواند به شما ایده بدهد تا با استفاده از ساک های دستی پارچه ای از خرید محصولاتی غیرضروری و گران که باعث انباشتگی می‌شوند و بعدتر تبدیل به زباله، جلوگیری کنید. به طور خلاصه باید بگوییم؛ ساک های دستی پارچه ای را در هیچ کجا، خصوصاً آشپزخانه، دست کم نگیرید!