ارتباط با ما 02188062931

سبک زندگی پسماند صفر

سبک زندگی پسماند صفر شاید شما هم درباره‌ی سبک زندگی پسماند صفر یا زیرو ویست (Zero – Waste) شنیده باشید. این سبک زندگی که البته باید آن را تمرینی روزانه در نظر گرفت، در پی زندگی پرهرج و مرج انسان مدرن ایجاد شده است. اما درباره‌ی سبک زندگی پسماند صفر، راه و روش این لایف ...

سبک زندگی پسماند صفر
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات

سبک زندگی پسماند صفر

شاید شما هم درباره‌ی سبک زندگی پسماند صفر یا زیرو ویست (Zero – Waste) شنیده باشید. این سبک زندگی که البته باید آن را تمرینی روزانه در نظر گرفت، در پی زندگی پرهرج و مرج انسان مدرن ایجاد شده است. اما درباره‌ی سبک زندگی پسماند صفر، راه و روش این لایف استایل و … چه می‌دانید؟ در این یادداشت قرار است با سبک زندگی پسماند صفر آشنا شویم و نگاهی به انواع بگ پارچه ای و اهمیت استفاده از آن در این مدل زندگی آشنا شویم.

سبک زندگی پسماند صفر

مشکل همیشگی انسان و محیط‌ زیست با پلاستیک

با بالا رفتن سرعت زندگی، مردم به استفاده از محصولاتی روی آوردند که به صورت آماده تهیه می‌شوند. قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی پر است از محصولات آماده و نیمه‌آماده که فقط کافی است آن را گرم کنیم. البته با توجه این اینکه انسان مدرن ساعت‌های بسیاری را صرف کار کردن می‌کند، نباید انتظار دیگری هم به غیر از این داشت. اما مشکل اصلی استفاده از این محصولات، جدا از خطری که برای سلامتی دارند، نابودی محیط زیست و اکوسیستم زندگی جانوران است.

تقریباً تمام محصولاتی که ما خریداری می‌کنیم در بسته‌بندی‌های پلاستیکی قرار گرفته‌اند. این بسته‌بندی‌های پلاستیکی محیط زیست را با چند مشکل بزرگ مواجه می‌سازند. اولین مشکل تجزیه نشدن پلاستیک‌ها است. پلاستیک‌ها زمان بسیار طولانی نیاز دارند تا تجزیه شوند. چیزی در حدود پانصد تا هزارسال. در طول همین مدت که پلاستیک‌ها در طبیعت رها شده‌اند تا تجزیه شوند، محیط زیست را آلوده می‌کنند و تهدیدی برای زندگی جانوران مختلف به شمار می‌آیند.

مشکل دیگر، تهیه‌ی پلاستیک‌ها است. ماده‌ی اصلی سازنده پلاستیک‌ها نفت خام است. نفت خام یکی از منابع انرژی تجدیدناپذیر برای جهانیان به شمار می‌‌آید. با مصرف نفت برای استفاده از پلاستیک، این منبع انرژی کم‌کم از بین می‌رود. آیا مشکل دیگری هم می‌توان برای استفاده از پلاستیک، بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی برشمرد؟

مقاله پیشنهادی : پلاستیک و محیط زیست دشمنان همیشگی

بازیافت: افسانه یا حقیقت؟

بازیافت کردن، یکی از راه‌های استفاده‌ی دوباره از محصولاتی است که استفاده می‌کنیم. بسیاری از محصولات مانند پلاستیک‌ها، کاغذ و مقوا و … قابل بازیافتند؛ اما شرایط خاصی دارند. بسیاری از بسته بندی‌ها، لیوان‌های یکبار مصرف و … به دلیل کاغذهای نازک آلمینیومی و چاپ‌های رنگی که دارند، بازیافت نمی‌شوند. بسته‌بندی محصولات غذایی باید حتما شسته شوند تا چربی‌هایشان از بین برود. مشکلات دیگری مانند هزینه‌ی بالای بازیافت محصولات نیز وجود دارد. تمام این عوامل سبب می‌شود تا نتوانیم همیشه روی بازیافت کردن به عنوان یک راهکار عملی فکر کنیم. راه جایگزین چیست؟

سبک زندگی پسماند صفر: راه‌ حلی برای مقابله با مشکلات محیط زیستی

سبک زندگی پسماند صفر، یکی از راه‌ حل‌هایی است که برخی از فعالان و دغدغه‌مندان محیط‌ زیست برای از بین بردن مشکلات ارائه می‌کنند. این سبک زندگی را باید یک تمرین روزانه در راستای نجات محیط زیست دانست. زیرا هرچند ما تلاش می‌کنیم، اما رسیدن به این نقطه بسیار دشوار است. علاوه بر این، زیرساخت‌هایی نیز باید فراهم باشد که به ما در رسیدن به هدفمان کمک کند.

در سبک زندگی پسماند صفر، انسان مسئولیت کامل زباله‌هایش را برعهده می‌گیرد. اولین قدم می‌تواند کم کردن میزان استفاده از محصولاتی باشد که غیرقابل بازیافت هستند. تهیه موادغذایی خوراکی در خانه، به جای استفاده از محصولات آماده و نیمه آماده، همراه داشتن بگ پارچه‌ای هنگام خرید، بازیافت کردن زباله‌ها تا حد امکان، تفکیک زباله‌های خشک و تر و خشک کردن زباله‌های تر (درست کردن خشکاله) از روش‌های دیگری است که در زندگی پسماند صفر استفاده می‌شود.

دور شدن از زندگی مصرف‌گرایانه و تجملاتی، کاهش خریدهای هیجانی و خرید وسایلی که مصرف ندارند، همراه داشتن ظرف غذا، لیوان یا فلاسک آب، قاشق، چنگال و نی فلزی … از جمله روش‌های دیگر زندگی پسماند صفر هستند.

قدم به قدم تا زندگی پسماند صفر

          استفاده از انواع بگ پارچه‌ای یکی از آسان‌ترین کارهایی که می‌توان برای مقابله با مشکلات محیط زیستی انجام داد. کیسه‌های نایلونی حجم زیادی از زباله‌های ما را تشکیل می‌دهد. هرچند به میزان بسیار زیاد قابل دسترس است اما عموما کیفیت چندان بالایی ندارد و بعد از یک یا دوبار استفاده سوراخ می‌شوند،، پاره می‌شود و از بین می‌رود. بنابراین نمی‌توان برای استفاده‌های چندباره روی کیسه‌های پلاستیکی حساب کرد.

بگ پارچه‌ای و ساک دستی پارچه‌ای، محصولی قابل دسترس است که استفاده از آن‌ مزایای بسیاری دارد:

قیمت بگ‌های پارچه‌ای مناسب و مقرون به صرفه است. بنابراین با یک بار خرید و استفاده از بگ پارچه‌ای می‌توان از به وجود آمدن هزینه‌های آتی نیز جلوگیری کرد. اما علاوه بر قیمت مناسب ساک‌های دستی پارچه‌ای ویژگی‌های دیگری هم دارند که آن را به گزینه‌ی مناسبی برای استفاده کردن تبدیل می‌کند.

بگ‌ پارچه‌ای قابلیت استفاده‌ی چندباره را دارد. کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی را نمی‌توان شست و دوباره استفاه کرد اما بگ‌ پارچه‌ای به راحتی قابل شستشو و استفاده‌ی مجدد است. ساک دستی پارچه‌ای در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل سفارش است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نیازتان، محصول مخصوص و منحصر به فردتان را انتخاب کنید.

تولید ساک دستی پارچه‌ای برای کسانی که کسب‌‌وکاری دارند و به محیط زیست نیز اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسبی است. استفاده از ساک دستی پارچه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا قدم بزرگی در راستای حفظ محیط‌ زیست بردارید. علاوه بر این، با استفاه از انواع بگ‌های پارچه‌ای، شما به مخاطبان کسب و کارتان حس احترام را منتقل می‌کنید.

استفاده از گزینه‌ی چاپ روی بگ پارچه‌ای، فرصت مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کسب‌وکار و محصولی را که تولید می‌کنید، به سادگی تبلیغ کنید. چاپ روی بگ پارچه‌ای، این امکان را به شما می‌دهد تا طرح مورد نظر خودتان را انتخاب کنید همچنین نباید فراموش کرد که کیفیت چاپ ساک دستی پارچه‌ای نیز مناسب و قابل قبول است. به این ترتیب می‌توانید با انتخاب یک استراتژی و استفاده از انواع بگ پارچه‌ای، کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

سفارش ساک دستی پارچه‌ای

استفاده از انواع بگ پارچه‌ای، روش مناسبی برای تمام کسانی است که دوست دارند برای حفظ محیط زیست قدمی بردارند و از سوی دیگر، به حفظ ظاهر شکیل و زیبا نیز اهمیت می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید برای سفارش ساک دستی پارچه‌ای، با تیم ما تماس بگیرید.