ارتباط با ما 02188062931

۱۰ نوع از انواع بگ پارچه ای که احتمالاً نمی‌شناسید

انواع بگ پارچه ای که احتمالاً نمی‌شناسید دیگر کمتر کسی پیدا میشود که نداند با یک بگ پارچه ای ساده می‌توان چه لطف بزرگی در حق محیط زیست کرد. به همراه داشتن یک بگ پارچه ای کوچک بدون آن که جای چندانی اشغال کند یا وزنی بیش از چند گرم داشته باشد، می‌تواند خریدهای سوپرمارکتی ...

انواع بگ پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات

انواع بگ پارچه ای که احتمالاً نمی‌شناسید

دیگر کمتر کسی پیدا میشود که نداند با یک بگ پارچه ای ساده می‌توان چه لطف بزرگی در حق محیط زیست کرد. به همراه داشتن یک بگ پارچه ای کوچک بدون آن که جای چندانی اشغال کند یا وزنی بیش از چند گرم داشته باشد، می‌تواند خریدهای سوپرمارکتی یا تره بار شما را در خود جای دهد و از وارد شدن چندین کیسه پلاستیکی به چرخه طبیعت پیشگیری کند. شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که فکر می‌کنند جتچنس انواع بگ پارچه ای همه شبیه هم است و فرقی با هم ندارد، اما حقیقت چیز دیگری است. شما با خواندن این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات با ۱۰ نوع از انواع بگ پارچه ای بر اساس تفاوت در جنس پارچه آشنا خواهید شد.

آشنایی با انواع بگ پارچه ای

۱. اولین نوع از انواع بگ پارچه ای، بگ پارچه ای ساخته شده از پارچه با جنس پنبه ارگانیک یا طبیعی است:

در فرآیند کاشت و داشت و برداشت این نوع از پنبه از هیچ کود شیمیایی یا آفت کشی استفاده نمی‌شود. بگ پارچه ای تبلیغاتی از جنس پنبه ارگانیک در خانه بسیاری از ما یافت می‌شود. این نوع از انواع بگ پارچه ای احتمالاً بیش از بقیه در خدمت جلوگیری از آسیب به محیط زیست و طبیعت است.

۲. دومین نوع از انواع بگ پارچه ای، بگ پارچه از جنس کرباس است:

شاید نام کرباس را به عنوان پارچه ای کم ارزش در کتاب‌ها یا فیلم‌ها شنیده باشید. اما کرباس یک نوع پارچه ارزشمند است زیرا کاملاً زیست تخریب پذیر است. یعنی اگر به طبیعت بازگردد، تجربه می‌شود و بقایای آن هیچ ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت. به علاوه اگر شما هم به سبک روستیک علاقه داشته باشید، احتمالاً هیچ یک از انواع بگ پارچه ای مثل این نوع نظرتان را جلب نخواهد کرد.

۳. سومین مورد از انواع بگ پارچه ای که در این مقاله با آن آشنا می‌شوید، کیسه پارچه ای بازیافتی از جنس PET (polyethylene terephthalate) است:

بطری های پلاستیکی که یکی از معضلات بزرگ زیست محیط هستند، به محصولات بازیافتی گوناگونی تبدیل می‌شوند. یکی از این محصولات سومین نوع از انواع بگ پارچه ای معرفی شده در این مقاله است. این نوع از بگ پارچه ای در برابر آب و رطوبت مقاوم است و می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای سال‌ها استفاده شود.

۴. چهارمین مورد از انواع بگ پارچه ای از جنس الیاف بامبو است:

خمیر بامبو یک منبع دوستدار محیط زیست و تجدیدپذیر است. کیسه پارچه ای ساخته شده از الیاف بامبو بسیار نرم و لطیف است. همچنین می‌توانید از مستحکم بودن و ماندگاری آن نیز کاملاً مطمئن باشید و به راحتی برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

۵. گیاه شاهدانه از جمله گیاهانی است که تعداد زیادی محصول از آن ساخته می‌شود. پنجمین مورد از انواع بگ پارچه ای که در این مقاله از آن صحبت می‌کنیم نیز از الیاف گیاه شاهدانه ساخته می‌شود:

کیسه های کنفی یکی از پرکاربردترین انواع بگ پارچه ای هستند. الیاف این گیاه به شدت پایدار است، در فرآیند کاشت رشد به آبی اندک نیاز دارد و معمولاً با کمترین میزان استفاده از آفت کش به مرحله برداشت می‌رسد. به همین دلایل میتوان کیسه ساخته شده از جنس الیاف گیاه شاهدانه را از بهترین انواع بگ پارچه ای دوستدار محیط زیست نامید.

۶. این نوع از بگ پارچه ای را شاید بتوان معروف‌ترین نوع آن دانست؛ بگ پارچه ای برزنتی:

این کیسه ها در دوام، ماندگاری و استحکام رقیب ندارند و به همین دلیل در هر خانه ای دست کم یکی از آن‌ها پیدا می‌شود. از مهم‌ترین مزایای این نوع از انواع بگ پارچه ای در کنار قابلیت استفاده مجدد، قابلیت شست‌وشوی آسان آن است.

 

همچنین بخوایند : اهمیت استفاده از ساک پارچه ای

۷. جوت (Jute):

جوت که با نام های کنف هندی و یا چتایی نیز شناخته می‌شود، یک نوع گیاه بلند، براق و نرم است. از این گیاه الیافی گرفته می‌شود که به الیاف جوت معروف است. پارچه بافته شده از الیاف جوت در دوخت انواع بگ پارچه ای استفاده می‌شود. این نوع از بگ پارچه ای نیز مانند بگ پارچه ای از جنس کرباس ظاهری روستیک و زیبا دارند و از نظر استحکام نمره قابل قبولی کسب می‌کنند.

انواع بگ پارچه ای

۸. هشتمین مورد از انواع بگ پارچه ای از جنس پلی استر است:

پلی استر ماده ای است که به چند ویژگی مهم و اساسی شناخته می‌شود؛ اول آن که بسیار سبک است، دوم قابلیت شست‌وشوی بسیار آسانی دارد و سوم در برابر آب و رطوبت نفوذناپذیر است. این ویژگی ها باعث میشود که کیسه از جنس پلی استر به یک گزینه عالی برای شاپینگ بگم تبلیغاتی تبدیل شود.

۹. نهمین نوع از انواع بگ پارچه ای ساخته شده از الیاف نایلون است:

کیسه پارچه ای ساخته شده از الیاف بامبو، به طول عمر بالا و استحکامش معروف است. کیسه پارچه ای نایلونی به سادگی پاره نمی‌شود و به همین دلیل به خوبی می‌تواند وزن‌های سنگین را تحمل کند.

۱۰. شاید بتوان گفت که از میان تمام انواع بگ پارچه ای که تا این بخش از مقاله معرفی کرده‌ایم، در حال حاضر هیچ کدام به اندازه مورد دهم در بازار ایران محبوب و پرفروش نیست. بگ پارچه ای دوخته شده از پارچه لینن:

یکی از زیباترین انواع بگ پارچه ای است که این روزها با رنگ و طرح و ابعاد گوناگون برای مصارف گوناگون در بازار قابل دسترسی است. این نوع از انواع بگ پارچه ای نه تنها برای خرید روزانه پراستفاده است، بلکه مصارف جالب دیگری نیز دارد. برای مثال از این توع از انواع بگ پارچه به عنوان جایگزین بگ هدیه کاغذی با حتی کاغذ کادو استفاده می‌شود که یک انتخاب Eco- Friendly محسوب می‌شود. بگ پارچه ای لینن دارای قابلیت تنفس و عبور جریان هوا، زیست تخریب پذیر و بسیار محکم است. همچنین ظاهر زیبای آن با بافت طبیعی پارچه لینن نظر ساده‌پسندان را به خود جلب می‌کند. از بین انواع بگ پارچه ای، بگ پارچه ای لینن برای حمل کردن محصولات تازه یا ظریف و حساس بهترین گزینه است.

امیدواریم با خواندن این مقاله شناخت بهتری از انواع بگ پارچه ای پیدا کرده باشید. با این حال خوب است یادآوری کنیم که استفاده از هر کدام از انواع بگ پارچه ای با کاهش میزان مصرف کیسه پلاستیکی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در حفظ محیط زیست داشته باشد.

برای دریافت مشاوره خرید ساک دستی پارچه ای با ما تماس بگیرید : 02188062931 | crm@25bag.com

ما را دراینستاگرام دنبال کنید : @meshkatind