همه‌ی چیز درباره‌ی دستگاه تولید بگ پارچه ای

همه‌ی چیزهایی که قبل از شروع کار، باید درباره‌ی دستگاه تولید بگ پارچه ای بدانید! بگ های پارچه ای یکی از پرتقاضاترین کالاها در انواع و اقسام فروشگاه‌ها هستند، از فروشگاه‌های لوازم التحریر و تره‌بار، تا کتاب‌فروشی و فروشندگان وسایل کادویی. ممکن است شما هم یکی از تولیدکنندگان این بگ های پارچه ای باشید، یا […]

...
مطالب ما را هم‌رسانی کنید.
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
X
Email

همه‌ی چیزهایی که قبل از شروع کار، باید درباره‌ی دستگاه تولید بگ پارچه ای بدانید!

بگ های پارچه ای یکی از پرتقاضاترین کالاها در انواع و اقسام فروشگاه‌ها هستند، از فروشگاه‌های لوازم التحریر و تره‌بار، تا کتاب‌فروشی و فروشندگان وسایل کادویی. ممکن است شما هم یکی از تولیدکنندگان این بگ های پارچه ای باشید، یا فکر راه انداختن چنین کسب‌وکاری را در سر بپرورانید. اگر در خانه و به صورت محدود مشغول تولید بگ پارچه ای باشید، با یک چرخ خیاطی معمولی هم می‌توانید کار را به خوبی پیش ببرید و طبعاً نیازی به دستگاه تولید ساک دستی پارچه ای نیز ندارید. اما ممکن است سرمایه‌ای بیشتر برای شروع داشته باشید و به همین دلیل در حال کسب آگاهی از چگونگی کار دستگاه تولید ساک دستی پارچه ای هستید. حتی ممکن است دستگاه تولید ساک دستی پارچه ای را برای بزرگ کردن کسب‌وکار کوچک خود در نظر گرفته باشید. به هر دلیل که کنجکاو شده باشید تا درباره‌ی دستگاه دوخت ساک دستی پارچه ای جست‌وجو کنید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله به شما می‌گوییم دستگاه دوخت ساک دستی پارچه ای چگونه کار می‌کند و یا به عبارتی دیگر شما خواهید دانست بگ های پارچه ای که هر روز استفاده می‌کنید و شاید به اندازه‌ی کافی به آن‌ها دقت نداشته‌اید، چه سفری را درون دستگاه دوخت ساک دستی پارچه ای می‌گذرانند، تا به دست شما برسند و کمک‌تان کنند با محیط زندگی خود و عزیزان‌تان مهربان‌تر باشید. تا پایان این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات با ما همراه بمانید.

دستگاه تولید بگ پارچه ای

مراحل کار دستگاه تولید بگ پارچه ای

برای آن که بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر با انواع دستگاه تولید بگ پارچه ای آشنا شویم تصمیم گرفتیم که مراحل کار دستگاه تولید بگ پارچه ای را در چند پاراگراف و شماره‌گذاری بنویسم. به این ترتیب احتمالاً بهتر با روش کار دستگاه تولید بگ پارچه ای آشنا می‌شوید:

۱. در اولین مرحله پارچه به درون دستگاه تولید بگ پارچه ای هدایت می‌شود. معمولاً در این مرحله از یک توپ، رول یا طاقه پارچه استفاده می‌شود. جنس پارچه متناسب با کاربردی که پیش از تولید برای آن در نظر گرفته شده باشد، متفاوت است. از پارچه‌های نبافته (Non Woven Fabris) تا پارچه‌های نخی و پارچه‌های کتان، همه‌ی انواع پارچه می‌توانند در این فرآیند به کار گرفته شوند.

۲. اکنون که پارچه با هر جنسی، درون دستگاه تولید بگ پارچه ای قرار گرفته است، نوبت برش خوردن آن فرا می‌رسد. پارچه متناسب با نوع و سایز بگ پارچه ای که قرار است تولید شود، برش می‌خورد. انواع روش‌های برش از برش با تیغ تا برش با لیزر در انواع دستگاه تولید بگ پارچه ای دیده می‌شود. هر یک از این روش‌های برش پارچه مزایا و عیوب مخصوص به خود را دارد.

۳. سومین مرحله از کار دستگاه تولید بگ پارچه ای، یک مرحله‌ی اختیاری است. چاپ بر روی بگ پارچه ای تبلیغاتی سال‌های سال است که یک ترفند تبلیغاتی با قیمتی مناسب برای کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک به حساب می‌آید. در چنین مواردی معمولاً اطلاعات کسب‌وکار سفارش‌دهنده مانند نام، لوگو، شماره‌های تماس و نشانی بر روی بگ های پارچه ای چاپ می‌شوند. اگر قرار باشد بگ پارچه ای چنین چاپی داشته باشد، پارچه‌ی برش خورده باید از قسمت چاپ عبور کند. در این قسمت با استفاده از روش‌هایی مانند screen printing و flexographic printing یا digital printing اطلاعات لازم روی بگ های پارچه ای نقش می بندد.

۴. حال تکه‌های پارچه به اندازه‌ای که لازم است برش خورده‌اند، اطلاعاتی که باید بر روی آن‌ها چآپ شده است و نوبت تا خوردن و تراز کردن می‌رسد. در این مرحله متناسب با طراحی اولیه‌ای که برای بگ های پارچه ای در نظر گرفته شده، دستگاه تولید بگ پارچه ای پارچه‌ها را تراز می‌کند و تا می‌زند تا برای مرحله‌ی بعدی آماده شوند.

۵. پنجمین مرحله‌ی کار دستگاه تولید بگ پارچه ای دوختن پارچه‌هایی است که در مراحل پیشین برش خورده‌اند، بر روی آن‌ها چآپ شده است و پس از تراز شدن تا خورده‌اند. این که دستگاه تولید بگ پارچه ای به چه روشی یک های پارچه ای را بدوزد، بیش از هر چیز به جنس پارچه‌ای بستگی دارد که برای تولید انتخاب شده است. برای پارچه‌های نخی اغلب اوقات از دوخت معمولی با نخ و سوزن استفاده می‌شود، اما اگر پارچه از نوع نبافته باشد (Non Woven Fabric) معمولاً با استفادهه از امواج فراصوت (UltraSonic) و بدون نیاز به نخ و سوزن دوخته می‌شود. به این روش دوخت اصطلاحاً Ultrasonic welding گفته می‌شود.

۶. ششمین مرحله از کار دستگاه تولید بگ پارچه ای اضافه کردن دسته‌ها به بگ های پارچه ای است. بعضی از انواع بگ پارچه ای به جای آن که دسته‌هایی جداگانه به آن‌ها چسبیده باشد یک سوراخ (معمولاً بیضی شکل) دارند که دست برای حمل همان جا قرار می‌گیرد. روش دیگر همان بریدن نوارهایی باریک از جنس همان پارچه و متصل کردن آن به بدنه است. این اتصال نیز با دوخت مخصوص فراصوت انجام می‌شود.

۷. هفتمین مرحله از مراحل کار یک دستگاه تولید بگ پارچه ای، کنترل کیفیت است. دستگاه در این مرحله بگ های پارچه ای که دارای هر گونه نقص یا ناسازگاری باشند را تشخیص می‌دهد و جدا می‌کند. این نقص می‌تواند در هر یک از مراحل کار، از جمله برش یا چاپ اتفاق افتاده باشد.

۸. هشتمین و البته آخرین مرحله از مراحل کار یک دستگاه تولید بگ پارچه ای شمارش، چیدن و بسته‌بندی بگ های پارچه ای است. بگ های پارچه ای آماده روی هم قرار می‌گیرند، بسته‌بندی می‌شوند تا در نقاط مختلف توزیع بشوند. در بعضی از کارگاه‌ها شمارش بگ های پارچه ای به صورت انسانی و با کمک کارگران انجام می‌شود و در بعضی دیگر از کارگاه‌ها نیز دستگاه قابلیت شمارش بگ های پارچه ای را دارا است.

اکنون شما می‌دانید که وقتی یک بگ پارچه ای تبلیغاتی به دست‌تان می‌رسد، پیش از آن چه مسیری را طی کرده است. همچنین اگر بخواهید به کار تولید بگ پارچه ای مشغول شوید، اطلاعات اولیه‌ی خوبی درباره‌ی چگونگی عملکرد دستگاه تولید بگ پارچه ای دارید. یکی از نکات مهم درباره‌ی دستگاه تولید بگ پارچه ای این است که مراحل گفته شده می‌توانند در جزئیات متفاوت باشند و یا برای بعضی از مراحل مانند چسباندن دسته‌ها از دستگاه‌های دیگری نیز استفاده شود.

گروه صنعتی مشکات مفتخر است با در اختیار داشتن جدیدترین تکنولوژی و بهترین ماشین آلات کلیه مراحل تولید را به صورت تمام اتوماتیک انجام دهد و محصولاتی بسیار با کیفیت به دست شما برساند. در زیر میتوانید فیلمی از خط تولید بگ پارچه ای در گروه صنعتی مشکات تماشا کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : meshkatind@