در گذشته و نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی مردم چه می‌کردند؟

در گذشته و نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی مردم چه می‌کردند؟ انسان به سرعت به همه چیز عادت می‌کند و یکی از مهم‌ترین این چیزها رفاه و آسایش است. شاید به همین دلیل باشد که ما نمی‌توانیم زندگی را بدون بسیاری از وسایل که تنها چند سال است به زندگی ما آمده‌اند تصور کنیم. […]

...
مطالب ما را هم‌رسانی کنید.
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
X
Email

در گذشته و نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی مردم چه می‌کردند؟

انسان به سرعت به همه چیز عادت می‌کند و یکی از مهم‌ترین این چیزها رفاه و آسایش است. شاید به همین دلیل باشد که ما نمی‌توانیم زندگی را بدون بسیاری از وسایل که تنها چند سال است به زندگی ما آمده‌اند تصور کنیم. این روزها دیگر تصور زندگی بدون برق، یخچال، تلفن، اینترنت، اتومبیل شخصی و بی‌شمار مورد دیگر برای ما ممکن نیست. اما کافی است کمی فکر کنیم و ببینیم که مردم در گذشته هم بدون این وسایل زندگی می‌کرده‌اند و به شکلی متفاوت نیازهای خود را برطرف. یکی از وسایلی که داشتن آن ممکن است برای همه‌ی ما، به خصوص آن‌هایی که دغدغه و نگرانی بیشتری برای محیط زیست دارند، عادی باشد بگ پارچه ای خرید است. بگ پارچه ای خرید در خانه، محل کار و یا کیف و ماشین همه‌ی ما پیدا می‌شود. شاید به همین خاطر است که به خاطر نداریم در زمانه‌ی قبل از بگ پارچه ای خرید آماده، در زمانی که نه خبری از کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی بود و نه بگ پلاستیکی چه می‌کردیم. امروز قصد داریم در وبلاگ گروه صنعتی مشکات به گذشته سر بزنیم و درباره‌ی وسایلی صحبت کنیم که قبل از فراگیر شدن استفاده از کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی، استفاده‌شان در بین مردم معمول بود.

چند جایگزین پیش از پیدایش  کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی

همان‌طور که گفتیم بگ های پارچه ای، به خصوص بگ های پارچه ای آماده و بگ های پارچه ای تبلیغاتی برندها بسیار نوظهور هستند و قدمت آن‌ها حتی به ۵۰ سال هم نمی‌رسد. آنچه در ادامه می‌خوانید چند مورد از جایگزین‌هایی هستند که مردم در نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی استفاده می‌کردند. این وسایل در نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی که چون رایگان به مشتریان داده می‌شود همه جا هست، مشکل مردم را برای حمل‌ونقل وسایل حل می‌کردند و آشنا شدن با آن‌ها خالی از لطف نیست.

۱. زنبیل:
اولین و شناخته‌شده ترین مورد از موارد این فهرست و به نوعی ستاره‌ی آن زنبیل است. زنبیل چه از نوع قدیمی‌تر آن که از حصیر بافته می‌شد و چه از نوع پلاستیکی که متأخرتر است یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی بود. لازم نیست سن خیلی زیادی داشته باشید تا مادرها و مادربزرگ‌هایی را به یاد بیاورید که با همین زنبیل‌ها به بازار می‌رفتند و مایحتاج خانواده را که خریده بودند در همین زنبیل‌ها به خانه می‌آوردند. این تصویر یک از زیباترین تصاویری است که در گوشه‌ای از ذهن ما ایرانی‌ها نقش بسته است.

۲. گونی:
دومین مورد این فهرست که امروزه کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی جایگزین آن شده است گونی است. گونی‌های پارچه ای، پلاستیکی و کنفی که چون بسیار محکم بودند و می‌توانستند کالای سنگین و ارزشمندی مثل برنج را در خود نگه دارند، بدون شک می‌توانستند برای حمل‌ونقل وسایل و خرید از بازار هم مناسب باشند. این گونی‌ها که همیشه هم گونی برنج نبود و می‌توانست گونی آرد، شکر، حبوبات و … هم باشد آن قدر محکم و بادوام بودند که هنوز هم در گوشه‌ای از انباری چشم‌تان به آن‌ها بخورد. یکی دیگر از کاربردهای گونی پارچه‌ای در بسیاری از خانه‌ها و خانواده‌ها استفاده به عنوان روبالشی است.

کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی بگ های پارچه ای بگ پارچه ای خرید

۳. سبد:
سبد سومین مورد از این فهرست قدیمی است که انواع کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی جایگزین آن شده است. سبدها خواه از حصیر بافته شده بودند و خواه از جنس پلاستیک بودند، یکی از بهترین وسایل در نبود کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی برای جابه‌جا کردن وسایل بودند. یک فروشنده‌ی دوره‌گرد را ۳۰ تا ۴۰ سال پیش تصور کنید که باید انبوهی از وسایل کوچک را هر روز به دوش بکشد و مسافتی طولانی را طی کند‌. چنین فردی گزینه‌ای بهتر از یک سبد بزرک حصیری با دو بند بلند برای روی دوش انداختن ندارد. تصویر فروشندگان دوره‌گرد با سبدی بزرگ در از وسایل رنگارنگ بر دوش نیز یکی از تصاویر مهم و زیبایی است که در خاطر بسیاری از ایرانیان نقش بسته است.

۴. ساک دستی با ساندیس:
یکی دیگر از وسایلی که اکنون کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی جای آن را گرفته است، ساک دستی ساخته شده با پاکت ساندیس است. ساندیس خودش به تنهایی یکی از نوستالژی‌های کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان از دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ تا دهه‌ی ۸۰ است. اما یکی دیگر از نوستالژی‌های دهه‌ی ۶۰ ساک‌های دستی دوخته شده با پاکت خالی ساندیس است. در زمانی که مانند امروز کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی در دسترس همه نبود، این ساک‌ها برای خرید، حمل‌ونقل وسایل و کارهای این‌چنینی استفاده می‌شدند.

۵. خورجین:
پنجمین وسیله‌ای که اکنون دیگر استفاده نمی‌شود و به جای آن از کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی یا باکس استفاده می‌کنند، خورجین است. روزگاری نه آن قدر دور که در خاطر نمانده باشد، مردم بر روی اسب و استر و حتی موتور سیکلت خورجین می‌گذاشتند. در این خورجین از وسایل کار و حرفه‌ای که داشتند، تا خریدهای خانه را قرار می‌دادند و خبری از بگ پلاستیکی یا باکس نبود.

۶. کیسه‌ی کاغذی:
یکی دیگر از وسایلی که پیش از پیدایش کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی، استفاده از آن بسیار رایج و معمول بود کیسه‌ی کاغذی است. از میوه و بستنی تا آجیل در بگ کاغذی ریخته می‌شد و به خانه می‌رسید. خوشبختانه این روزها این کیسه‌های کاغذی که نسبت به کیسه‌های پلاستیکی با محیط زیست نیز بسیار سازگار هستند، دوباره استفاده می‌شوند. بسیاری از آنلاین شاپ‌ها، فروشگاه‌های لباس، لوازم هنری، صنایع دستی و زیورآلات به جای بسته‌بندی پلاستیکی از بگ کاغذی استفاده می‌کنند و این به راستی شایسته‌ی تقدیر است.

اینستاگرام ما را دنبال کنید : meshkatind@

کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی یک جایگزین عالی

کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی به چندین دلیل مهم برای همه‌ی این وسایل جایگزینی ایده‌آل و عالی است. پیش از هر چیز می‌توان با اطمینانی نزدیک به یقین گفت که کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی در تمام مواردی که در بالا گفته شد می‌تواند کاربردی باشد و این تنها گوشه‌ای از کاربردهای آن است. دومین دلیل دوام بالا و استحکام کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی است، که آن را برابر سال‌ها رفیق و همراه شما خواهد کرد. سومین مزیت کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی فراوان بودن، در دسترس بودن و ارزانی آن است. شما می‌توانید این جایگزین ایده‌آل را حتی بدون صرف هزینه نیز به دست آورید. چهارمین مزیت کیف دستی پارچه ای تبلیغاتی نیز همان‌طور که گفته شد دوستدار محیط زیست بودن و زیست تخریب پذیری آن است.