021-88062931

چند روش آسان چاپ روی بگ پارچه ای مناسب مبتدی ها و حرفه ای ها

چاپ روی بگ پارچه ای مناسب مبتدی ها و حرفه ای ها این روزها استفاده از بگ پارچه ای برای مصارف مختلف بسیار رایج شده است. فرقی نمی‌کند صاحب کسب و کار باشید و برای بسته‌ بندی محصولات خود به دنبال بگم پارچه ای باشید، دوست داشته باشید برای مراقبت از محیط زیست از کیسه‌ […]

...
ساک دستی پارچه ای

چاپ روی بگ پارچه ای مناسب مبتدی ها و حرفه ای ها

این روزها استفاده از بگ پارچه ای برای مصارف مختلف بسیار رایج شده است. فرقی نمی‌کند صاحب کسب و کار باشید و برای بسته‌ بندی محصولات خود به دنبال بگم پارچه ای باشید، دوست داشته باشید برای مراقبت از محیط زیست از کیسه‌ های پلاستیکی استفاده نکنید یا شاید هم برای هدیه دادن به یک دوست به دنبال یک بسته بندی مناسب هدیه باشید؛ خرید بگ پارچه ای ساده و چاپ روی بگ پارچه ای یک راه عالی است تا مطابق سلیقه، نیاز و امکانات خود به بسته بندی مورد نظرتان برسید. اگر شما هم میخواهید در خانه و به سادگی چاپ روی بگ پارچه ای را یاد بگیرید و انجام دهید، بدون شک خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

چاپ روی بگ پارچه ای

انواع جنس بگ پارچه ای

همان طور که میدانید برای چاپ روی بگ پارچه ای اول باید بگ پارچه ای بخرید. البته میتوانید با پارچه های ساده موجود در خانه خودتان هم بگ پارچه ای متناسب با نیاز خودتان را بدوزید. به هر حال تنوع بسیار زیادی از بگ پارچه ای در بازار هست و این همزمان خرید بگ پارچه ای ساده را هم سخت و هم آسان می‌کند.علاوه بر بگ پارچه ای سوزنی (Non Woven) که یکی از محصولات گروه صنعتی مشکات است انواع دیگری از بگ پارچه ای نیز وجود دارد. در این بخش از مقاله چاپ روی بگ پارچه ای به شما درباره جنس بگ پارچه ای خواهیم گفت تا در اولین گام به شما کمک کند.

متقال:

متقال (fustin) نوعی پارچه محکم و سنگین از پنبه خالص است که در گذشته معمولاً برای دوخت پوشاک مردانه استفاده میشد. این پارچه در عین این که بسیار محکم و بادوام بودن، خنک است و اتوپذیری خوبی دارد. به همین دلیل امروزه در دوخت لباس زنانه و مردانه و حتی لباس بچگانه کاربرد دارد. به دلیل همین مقاومت و دوام متقال این روزها در دوخت بگ پارچه ای هم از آن استفاده میشود و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه های شما برای چاپ روی بگ پارچه ای است.

بامبو:

یکی از بهترین پارچه ها برای چاپ روی بگ پارچه ای پارچه بامبو است. این پارچه سطح بسیار صاف و یکدستی دارد که برای چاپ روی بگ پارچه ای ایده آل است. از طرف دیگر یک گزینه دوستدار محیط زیست (eco friendly) نیز محسوب میشود. خوشبختانه خرید بگ پارچه ای ساده از جنس بامبو در بازار ایران آسان است و حتی میتوانید خودتان با تهیه پارچه بامبو چاپ کیف دستی پارچه ای را شروع کنید.

لینن:

سومین پارچه ای که در این مقاله برای چاپ روی بگ پارچه ای به شما پیشنهاد میکنیم یکی از محبوب ترین پارچه ها یعنی لینن است. لینن از الیاف گیاه کتان بافته میشود و شهرت خود را مدیون خنکی و دوام بالای خود است. یکی از مزایای مهم چاپ روی بگ پارچه ای از جنس لینن این است که تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی در بازار پارچه ایران دارد.

ناگفته پیدا است که پارچه‌ های مناسب برای چاپ بر روی بگ پارچه ای به این سه نوع محدود نمیشود. اما این سه پارچه از نظر دسترسی در بازار کشورمان بسیار عالی هستند. شما میتوانید برای چاپ کیف دستی پارچه ای اختصاصی خودتان از پارچه های زیادی استفاده کنید. همچنین میتوانید چاپ روی انواع بگ پارچه ای موجود در خانه را امتحان کنید و به آن بگ پارچه ای ساده جان دوباره ببخشید.

همچنین بخوانید : فواید استفاده از بگ پارچه ای برای حفظ محیط زیست

چه نوع رنگی برای چاپ روی بگ پارچه ای مناسب است؟

بدون شک انواع و اقسام رنگ برای چاپ روی بگ پارچه ای در بازار موجود است. احتمالاً شما فکر میکنید که از بین انواع رنگ، رنگ مخصوص پارچه برای چاپ کیف دستی پارچه ای از همه مناسب تر است. اما پیشنهاد ما، مخصوصاً اگر اهل کارهای دستی و هنری مختلف هستید، این است که از رنگ اکریلیک استفاده کنید. این نوع رنگ نه فقط برای چاپ روی بگ پارچه ای عالی عمل میکند بلکه می‌تواند برای رنگ کردن سفال، شیشه و حتی چوب نیز استفاده شود.

بهترین روش های چاپ روی بگ پارچه ای

۱. چاپ با استفاده از لینولئوم:

لینولئوم نوعی ماده سفت و مقاوم در برابر رطوبت است که بسیاری آن را به عنوان کف پوش میشناسند. پایه لینولئوم از روغن بذر کاج و کلوفون (صمغ) کاج است. برای چاپ روی بگ پارچه ای با هزینه کم کافی است یک ورق لینولئوم و ۳ رنگ اصلی اکریلیک را تهیه کنید. به جای مقدار هم میتوان از یک چاقوی کوچک میوه خوری یا کاتر استفاده کنید و بعد وقتی مطمئن شدید مقارهای مخصوص را بخرید. بهتر است در بارهای اول چاپ کیف دستی پارچه ای از طرح های ساده و هندسی بهره بگیرید و از تکرار آن‌ در کنار هم طرح چشم‌نوازی بسازید. تجربه چاپ روی بگ پارچه ای با استفاده از لینولئوم در خانه برای کودکان و بزرگسالان بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.

۲. چاپ با سبزیجات:

کمتر کسی در کودکی چاپ با سیب زمینی بر روی کاغذ یا پارچه را تجربه نکرده است. شاید بتوان گفت این نوع چاپ روی بگ پارچه ای ساده ترین و اقتصادی ترین روش این کار است. اما شما میتوانید با کمی خلاقیت از سبزیجات دیگر موجود در آشپزخانه هم برای چاپ روی بگ پارچه ای کمک بگیرید. چاپ بر روی بگ پارچه ای با انتهای ساقه کرفس، هویج و حتی حلقه های پیاز می‌توانند طرح های جالب و منحصربه‌فردی خلق کنند.

۳. چاپ با استفاده از شابلون:

حتی با یک بگ کاغذ ساده یا مقوا هم میتوانید شابلون بسازید و از آن برای چاپ روی بگ پارچه ای استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم اگر مبتدی هستید کاغذ را چهارتا کنید و با قیچی طرح ساده ای روی آن ببرید. با استفاده از چسب کاغذی چهار طرف شابلون را روی بگ پارچه ای ثابت کنید و رنگ اکرلیک را با قلم، تامپون یا اسفنج بر روی بخش های خالی شابلون بزنید.

این روش‌های ساده تقریباً برای همه افراد چه کودک، چه بزرگسال و حتی مبتدی مناسب است و با آن میتوانند چاپ کیف دستی پارچه ای را تجربه کنند و از نتیجه کار خود در زندگی روزمره استفاده کنند. حتی اگر یک کسب و کار کوچک خانگی داشته باشید هم میتوانید با همین روش‌ها چاپ روی بگ پارچه ای را برای بسته بندی محصول خود امتحان کنید. با این حال اگر کسب و کار بزرگ‌تری دارید یا در فکر آن هستید که کسب و کارتان را گسترش دهید، بهتر است از یک گروه صنعتی متخصص برای چاپ روی بگ پارچه ای کمک بگیرید و محصولات خود را به گونه‌ای شکیل ارائه دهید. پیشنهاد ما سفارش بگ پارچه ای و چاپ روی بگ پارچه ای به گروه صنعتی مشکات است. این گروه حرفه‌ای با سال‌ها تجربه به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را چند پله ارتقاء دهید.

 

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید . https://instagram.com/meshkatind