ارتباط با ما 02188062931

فواید استفاده از بگ پارچه ای برای حفظ محیط زیست

فواید استفاده از بگ پارچه ای برای حفظ محیط زیست راه های زیادی برای کمک به محیط زیست و پیشگیری از آسیب به آن وجود دارد که افراد با توجه به شرایط زندگی خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند، که از آن جمله میتوان به کنترل مصرف انرژی، مدیریت میزان مصرف آب و بازیافت اشاره ...

بگ پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات

فواید استفاده از بگ پارچه ای برای حفظ محیط زیست

راه های زیادی برای کمک به محیط زیست و پیشگیری از آسیب به آن وجود دارد که افراد با توجه به شرایط زندگی خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند، که از آن جمله میتوان به کنترل مصرف انرژی، مدیریت میزان مصرف آب و بازیافت اشاره کرد. بگ پارچه ای و استفاده از آن یکی از آسان ترین و مهم ترین راه حل هایی است که میتوانیم برای حفظ محیط زیست از آن استفاده کنیم. این اقدام به ظاهر ساده و بدون اهمیت میتواند میزان مصرف پلاستیک را مدیریت کند و کاهش دهد. در ادامه این مقاله به مزایای استفاده از بگ پارچه ای و نکاتی درباره آن خواهیم پرداخت که احتمالا نمی‌دانید.

بگ پارچه ای از چه جنسی است؟

بگ پارچه ای از جنس نوعی پارچه به نام اسپان باند (Spun bond) ساخته می‌شود. این پارچه که به پارچه سوزنی نیز شهرت دارد بدون تار و پود بافته میشود و تنها الیاف مصنوعی به شکلی پیوسته به هم وصل می‌شوند. بگ پارچه ای تولید شده از اسپان باند تنوع فراوانی در رنگ و طرح دارد و در صنایع گوناگونی استفاده میشود. با این حال بیشتر مردم با بگ پارچه ای از جنس اسپان باند آشنا هستند.

پارچه اسپان باند

آیا بگ پارچه ای اسپان باند برای محیط زیست مضر است؟

بگ پارچه ای تولید شده از اسپان باند صد در صد قابل بازیافت است. اگر برای کسب و کار خود به دنبال بسته بندی مناسب هستید و در عین حال میخواهید کمترین ضرر را به محیط زیست بزنید، بگ پارچه ای بهترین انتخاب شما است. طبق تحقیقات هیچ یک از انواع بسته بندی به اندازه بگ پارچه ای از جنس اسپان باند دوستدار محیط زیست نیست.

مزایا بگ پارچه ای ساخته شده از اسپان باند چیست؟

همان طور که گفتیم در بیشتر موارد بگ پارچه ای تبلیغاتی از جنس اسپان باند تولید می‌شود. مهم ترین ویژگی مثبت این نوع پارچه آسیب نزدن به محیط زیست است اما این تنها مزیت اسپان باند نیست. خوب است بدانید که اسپان باند:

  1. ضد حساسیت است : این ویژگی به خصوص در بسته بندی وسایل مربوط با کودکان یا مواد خوراکی اهمیت بالایی پیدا میکند.
  2. آب‌گریز است (رطوبت را جذب نمی‌کند) : یکی از مهم ترین اشکالات بسته‌بندی کاغذی و کارتن آسیب پذیری شدید در برابر رطوبت است. این مشکل نه تنها ممکن است باعث آسیب به محصول درون بسته بندی شود، بلکه نگهداری بسته بندی را در انبار دشوارتر میکند.
  3. بادوام است : بگ پارچه ای تبلیغاتی تولید شده از اسپان باند به دلیل ساختار لایه لایه خود دوام بالاتری دارد. این نکته یکی از دلایلی است که بگ پارچه ای را دوستدار محیط زیست نامیده‌اند.
  4. زیست تخریب پذیر است : شاید شما هم کلمه زیست تخریب پذیر یا زیست فرسایش پذیر را شنیده باشید. این کلمه که ترجمه‌ی کلمه انگلیسی degradable است به موادی نسبت داده میشود که با باکتری های موجود در طبیعت تجزیه می‌شوند. یعنی اگر اتفاقی یا به دلیل سهل انگاری یک بگ پارچه ای در طبیعت رها شود با سرعت تجزیه خواهد شد و آب و خاک را آلوده نمیکند، درست بر خلاف پلاستیک.
  5. در برابر پارگی مقاوم است: این ویژگی بگ پارچه ای هم باعث میشود که از تولید بی رویه جلوگیری شود و هم در برابر بسته بندی و حمل محصولات سنگین تر مقاومت بیشتری خواهد داشت.
  6. سبک و کم حجم است : این یکی از بزرگ ترین مزیت های بگ پارچه ای تبلیغاتی نسبت به انواع دیگر بسته بندی است. به دلیل حجم کم و وزن سبک، حمل و نقل بگ پارچه ای حتی در تعداد بالا هم ساده و سریع است. فرض کنید مثلاً برای حمل ۱۰۰۰ بگ پارچه میتوان از یک تاکسی معمولی هم استفاده کرد که نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه است، بلکه باز هم با کاهش سفر درون شهری باعث کمک به محیط زیست خواهد بود. نگهداری این ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی حتی در تعداد بالا به فضای چندانی احتیاج ندارد. این ویژگی احتمالاً برای کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهای خانگی فوق العاده حیاتی است.

بگ پارچه ای

بگ پارچه ای چگونه باعث کمک به محیط زیست میشود؟

افراد وقتی روزانه به خرید مایحتاج و خواربار میروند اغلب چندین و چند کیسه پلاستیکی دریافت میکنند. تحقیقات نشان داده است که این کیسه های پلاستیکی عمر کوتاهی دارند، اما برای میلیون ها سال به طبیعت ضرر میرسانند، زیرا به سادگی تجزیه نمی‌شوند و به آلودگی آب و خاک بیشتر و بیشتر می‌افزایند. این آلودگی ها نه تنها به حیات وحش صدمه میزند، بلکه وارد زنجیره غذایی ما میشود. همان سبزیجات و غلات و … که پس از خرید در کیسه پلاستیکی حمل میکنیم، به ذرات میکروسکوپی پلاستیک آلوده می‌شوند و این آلودگی نتیجه ای جز انواع و اقسام بیماری های سخت و صعب العلاج برای ما نخواهد داشت. اما با استفاده از ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی میتوانیم از این چرخه باطل جلوگیری کنیم.

به علاوه به دلیل وزن بسیار سبک و اشغال حجم کم بگ پارچه ای تبلیغاتی، میزان رفت و آمد با وسایل نقلیه کاهش می‌یابد و به دنبال آن مصرف سوخت و هزینه های جانبی کسب و کار هم کاهش می‌یابند. یعنی استفاده از بگ پارچه ای هم به نفع شما (که صاحب کسب و کار هستید) است و هم به نفع طبیعت که مادر مهربان همه ما است.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: @meshkatind

یک ویژگی مهم بگ پارچه ای که شاید به آن توجه نکرده باشید…

امروزه بسیاری از افراد با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگونی دست به انتخاب کسب‌ و کارها برای خرید و گرفتن خدمات میزنند‌. دوستدار محیط زیست بودن یا به قول فرنگی ها اکو فرندلی (Eco Friendly) بودن یکی از همین فاکتورهای مهم در انتخاب بسیاری از مشتریان است. استفاده از ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی برای کسب و کار شما این پیام مهم را به مشتریانی که به فکر مراقبت از محیط زیست هستند میفرستد. این پیام گاه به صورت خودآگاه و گاه حتی بدون این که بدانید به مشتریان بالقوه شما می‌رسد و آنان را به مشتریان بالفعل و ثابت شما تبدیل میکند.

جالب است بدانید کسانی که اصطلاحاً پسماند صفر (Zero Waste) هستند، یعنی سعی می‌کنند پسماند خشک و تر را به صفر برسانند، به این نکته توجه بسیار ویژه دارند. این به معنای آن است که اگر دو محصول مختلف با شرایط و کیفیت و قیمت مشابه قابل انتخاب باشد، انتخاب پسماند صفر ها محصول با بسته بندی دوستدار محیط زیست است. به این ترتیب شما میتوانید یک گروه تازه از مشتریان را به مشتریان ثابت خود اضافه کنید.

همچنین در بلاگ مشکات بخوانید : سبک زندگی پسماند صفر 

همان طور که می‌بینید استفاده از ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی علاوه بر همه‌ی مزایا و مفید بودن برای محیط زیست، حتی باعث گسترش کسب و کار شما نیز خواهد شد.