ارتباط با ما 02188062931

آمارهای استفاده از بگ های پارچه ای

استفاده از بگ های پارچه ای ممکن است با دیدن عنوان این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات تعجب کرده باشید و ندانید چرا باید وقت خود را صرف خواندن آمارهای جالبی درباره‌ی بگ پارچه ای کنید. اما باید بدانید آنچه در این مقاله می‌خوانید می‌تواند به سؤال‌هایی مهم درباره‌ی بگ پارچه ای، رواج و ...

استفاده از بگ های پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
ادمین

استفاده از بگ های پارچه ای

ممکن است با دیدن عنوان این مقاله از وبلاگ گروه صنعتی مشکات تعجب کرده باشید و ندانید چرا باید وقت خود را صرف خواندن آمارهای جالبی درباره‌ی بگ پارچه ای کنید. اما باید بدانید آنچه در این مقاله می‌خوانید می‌تواند به سؤال‌هایی مهم درباره‌ی بگ پارچه ای، رواج و فرهنگ استفاده از آن پاسخ بدهد و یا دست کم ما را به سوی یافتن پاسخ هدایت کند. اگر چرایی این که مردم چندان که باید و شاید از بگ پارچه ای استفاده نمی‌کنند با وجود تولید ساک دستی پارچه ای در تعداد زیادی از کارگاه‌ها، ذهن شما را هم مشغول کرده، احتمالاً در پایان این مقاله به پاسخ و راه حل بسیار نزدیک خواهید بود.

همچنین بخوانید

فواید استفاده از بگ پارچه ای برای حفظ محیط زیست

چرا آمارها درباره‌ی بگ پارچه ای اهمیت دارند؟

آمار ممکن است در نگاه اول دانش چندان عمیقی به نظر نرسد و گمان کنیم در بهترین حالت یک مهارت کاربردی و فنی است، اما این حقیقت علم آمار نیست. آمار نه تنها در زندگی روزمره بسیار اهمیت دارد، بلکه می‌تواند دو مهارت مهم تفکر انتقادی و حل مسأله را نیز تقویت کند. در واقع با تجزیه و تحلیل داده‌ها و کشف الگوها می‌توان مبنایی قابل اعتماد برای تصمیم‌گیری آگاهانه یافت. در زمانه‌ای که در آن هستیم بمباران شدن با اطلاعات امری کاملاً عادی است که اجازه نمی‌دهد بتوانیم به درستی منابع قابل اعتماد را از منابع غیر قابل اعتماد تمیز دهیم. با تشخیص منابع قابل اطمینان می‌توان بر اساس اطلاعات دقیق تصمیماتی آگاهانه و به موقع گرفت. اگر می‌خواهیم که استفاده از بگ های پارچه ای به یک فرهنگ رایج و عمومی تبدیل شود باید با دقت به آمارهای دیگر نقاط جهان درباره‌ی بگ پارچه ای دقت کنیم و بر اساس آن‌ها در کشور خودمان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

آمارهایی جالب درباره‌ی استفاده از بگ های پارچه ای در دنیا

استفاده از بگ های پارچه ای

۱. اولین آمار بسیار امیدبخش است. آمارها نشان می‌دهد بازار جهانی انواع بگ پارچه ای از جمله بگ های اسپان باند رشد قابل توجهی داشته است. در سال 2019 میلادی ارزش این بازار تقریباً ۲/۵ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 میلادی به ۴ میلیارد دلار نیز برسد.

۲. حتماً شما هم میدانید که بگ پارچه ای اسپان باند نسبت به کیسه های پلاستیکی معمول دوستدار محیط زیست هستند. بر اساس یک مطالعه که در مجله‌ی تولیدات پاکیزه‌تر (Cleaner Production) منتشر شده است، بگ پارچه ای در مقایسه با کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف، رد پای کربن کمتری دارند، به خصوص زمانی که چندین بار استفاده شوند.
ممکن است اصطلاح ردپای کربن را شنیده باشید و به درستی ندانید به چه معنا است. رد پای کربن به معنای اندازه‌گیری مقدار گازهای گلخانه‌ای به ویژه دی اکسید کربن (CO2) است که یک فرد، سازمان، محصول یا فعالیت منتشر می‌کند. رد پای کربن نشان‌دهنده‌ی تأثیر کل فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست از نظر میزان گازهای گلخانه ای تولید شده است. با این توضیح می‌توانید متوجه شوید استفاده از بگ های پارچه ای چگونه بر محیط زیست اثر مثبت دارد.

۳. بگ پارچه ای اسپان باند به شکلی گسترده در صنعت کشاورزی برای حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل فرسایش خاک و بسته‌بندی بذر و کود استفاده می‌شود. بگ پارچه ای اسپان باند امکان تنفس عالی و مقاومت در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش را به کشاورزان ارائه می‌دهند.

۴. ممکن است فکر کنید کشورهای اروپایی مقام اول را در استفاده از بگ های پارچه ای اسپان باند دارند،اما باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! آسیا و اقیانوسیه بر بازار جهانی بگ پارچه ای مسلط هستند و بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار را می‌توان به وجود یک پایگاه تولیدی بزرگ و تقاضای بالا به عنوان راه حلی مقرون به صرفه برای بسته‌بندی محصولات مختلف نسبت داد.

۵. اگر شما هم از بگ پارچه ای اسپان باند استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد آن را از یک فروشگاه (اصطلاحاً خرده‌فروشی) گرفته‌اید. جالب است بدانید یکی از گسترده‌ترین مصارف بگ پارچه ای در بخش فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای حمل مواد غذایی، پوشاک و سایر کالاهای مصرفی است. بگ های پارچه ای اسپان باند سبک و بادوام هستند و قابلیت چاپ خوبی دارند و به همین دلایل در بین خرده‌فروشان محبوب شده‌اند.

۶. جالب است بدانید که بگ پارچه ای اسپان باند شما با توجه به شرایط تولید، نگه‌داری و استفاده‌ی آن می‌تواند تا صدها بار بدون مشکل استفاده شود. کافی است این عدد را در برابر تعداد دفعاتی که می‌توان از یک کیسه‌‌ی پلاستیکی استفاده کرد، مقایسه کنید تا متوجه شوید چرا استفاده‌ی دوباره و دوباره از بگ پارچه ای رد پای کربن بسیار اندکی دارد.

۷. حتماً این ضرب‌المثل معروف فارسی را شنیده‌اید که می‌گوید «فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه». این ضرب‌المثل درباره‌ی بگ پارچه ای اسپان باند هم صادق است. ممکن است به نظر نیاید اما بگ پارچه ای اسپان باند شما با توجه به ضخامت، مواد اولیه و … می‌تواند وزنی بین ۵ تا ۲۰ کیلوگرم را تحمل کند.

۸. ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که بگ پارچه ای اسپان باند نسبت به کیسه‌ی پلاستیکی گران‌تر است و صرفه‌ی اقتصادی چندانی ندارد. اما همان طور که در بالا اشاره شد امکان استفاده از بگ های پارچه ای تا صدها مرتبه و حمل چندین کیلو بار این بگ‌ها را نه فقط برای محیط زیست بلکه برای شما، به خصوص به عنوان صاحب یک کسب و کار، مقرون به صرفه می‌کند.

۹. آب مصرفی در فرآیند تولید محصولات گوناگون یکی از عواملی است که تعیین می‌کند محصول تا چه اندازه دوستدار محیط زیست است. از همین رو شاید جالب باشد که بدانید به طور تقریبی در مراحل مختلف فرآیند تولید هر کیلو گرم بگ پارچه ای اسپان باند مانند ذوب کردن پلیمرها، شست‌وشوی الیاف و خنک کردن، بین ۸ تا ۱۰ لیتر آب مصرف می‌شود. این رقم درباره‌ی کیسه‌های پلاستیکی تنها به همین جا ختم نمی‌شود. کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف با آلودگی آب‌ها و ایجاد اختلال در حیات موجودات دریایی نیز اثرات منفی بر آب‌ها دارند.

۱۰. به عنوان چاره‌ای برای نگرانی‌های زیست‌محیطی پیرامون استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف، بسیاری از شهرها و کشورها ممنوعیت یا هزینه‌هایی را برای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اعمال کرده‌اند. خوشبختانه این اقدامات منجر به کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و کاهش اثرات زیست محیطی مرتبط با آن‌ها شده است. به عنوان مثال یک مطالعه که در ایرلند انجام شد، نشان داد که پس از وضع مالیات بر کیسه‌های پلاستیکی در سال 2002 میلادی، مصرف کیسه های پلاستیکی ۹۰ درصد کاهش یافت. این امر منجر به کاهش مصرف آب و سایر منابع مورد استفاده در تولید و دفع کیسه‌های پلاستیکی شد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : @meshkatind