ارتباط با ما 02188062931

ساک دستی پارچه ای چه تاثیری بر محیط زیست دارد؟

تاثیر ساک دستی پارچه ای بر محیط زیست مسئله مهمی است که‌ اکنون ذهن اکثر هواداران محیط زیست را به خویش جلب نموده است. براساس پژوهش های انجام یافته، کیسه های پلاستیکی به وسیله باکتری ها قابل تجزیه می باشند، ولی این عمل امکان دارد هزار سال زمان ببرد. این زمان طولانی برای تجزیه هر ...

ساک دستی پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
2 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات
5

تاثیر ساک دستی پارچه ای بر محیط زیست مسئله مهمی است که‌ اکنون ذهن اکثر هواداران محیط زیست را به خویش جلب نموده است. براساس پژوهش های انجام یافته، کیسه های پلاستیکی به وسیله باکتری ها قابل تجزیه می باشند، ولی این عمل امکان دارد هزار سال زمان ببرد.

این زمان طولانی برای تجزیه هر کدام از این کیسه های پلاستیکی، باعث هلاکت محیط زیست می گردد. براین اساس بایستی در جستجوی محصولی جایگزینی بود تا از این آسیب که به محیط زیست و حیوان ها وارد می گردد جلوگیری نماید.
در حال حاضر ساک دستی پارچه ای، تبدیل به جایگزین مطلوب این کیسه های پلاستیکی گردیده است که نه فقط مزیت زیادی برای مشتریان دارد، بلکه دوستدار محیط زیست نیز است. به همین دلیل ما در‌اینجا میخواهیم در خصوص  تاثیر ساک دستی پارچه ای بر محیط زیست توضیح دهیم.

با دقت به بالا رفتن مشغله کاری اشخاص و فاصله دور مرکز های خرید به محل زندگی آن‌ها، بیشتر اوقات مایلند، خرید های خود را به طور یکجا انجام دهند. این روش زندگی حجم متعددی از نایلون ها را در اختیار مشتری قرار میدهد. که هر کدام از آنها قادر است خطر بزرگی برای محیط زیست داشته باشد.

احتمالا با خود بگویید میتوان از این نایلون ها تحت عنوان کیسه آشغال استفاده نمود، ولی آیا تا به حالا به‌این فکر نموده اید پس از رها کردن این کیسه ها در محیط زیست چه اتفاقی رخ میدهد؟

زباله بلای جان طبیعت!

در طی یک شبانه روز حدود 5/4 میلیون تن آشغال به وسیله عموم جهان ایجاد می گردد. که 50 هزار تن آن به وسیله ایرانیان میباشد. برطبق همین آمار حدود 32 درصد آشغال های شهری دربرگیرنده پلاستیک میباشد.

در چنین قوانینی چنانچه در طی هفته هر خانواده فقط یک کیسه پلاستیکی کمتر بکارگیری نماید. از مصرف بیشتر از 800 میلیون پلاستیک در 1 سال جلوگیری می گردد.

حال در لحاظ بگیرید چنانچه به صورت کامل از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنیم و به جای آن ساک دستی پارچه ای به کار گیریم. بسیاری از این ضایعات پلاستیکی کم می‌گردد. تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست و حیوانات غیرقابل انکار است.

ساک دستی پارچه ای

ساک دستی پارچه ای بر کاهش آلودگی هوا چه تاثیری دارد؟

در‌اینجا قصد داریم علاوه بر تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست، به تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا نیز اشاره کنیم. طبق پژوهش های انجام یافته، کیسه های نایلونی و پلاستیکی بیشترین اثر را بر فرایند گرمایش زمین(Global Warming) می گذارند.

همینطور به علت تولید شدن کیسه های پلاستیکی از مواد پلی اتیلن، این کیسه ها تا مدت ها در محیط زیست باقی میماند. و از خود گاز های کربن ایجاد می نماید. این گازها سبب آلودگی شدید هوا می‌گردد. براین اساس به کارگیری از ساک دستی پارچه ای که قابل بازیافت می باشند. از مواد خطرناکی ایجاد نمی شود، سبب کم شدن آلودگی هوا شده و به داشتن هوای تمیز و محیط زیست پاک یاری می نماید. 

با توجه به اطلاع عموم از تاثیر ساک دستی پارچه ای بر محیط زیست، به کار گیری از این محصول به جای کیسه های نایلونی در اکثر کشورها فرهنگ سازی شده است.

به طوری که برای تحقق این سبک زندگی مرسوم شده است که به ازای هر کیسه پلاستیکی پولی را از عموم اخذ کنند، در حالی که ساک های پارچه ای را به طور کامل مجانی در دست عموم کشورشان قرار میدهند.
در کشور ما نیز چنانچه از تاثیر ساک دستی پارچه ای بر محیط زیست، مزیت تبلیغاتی و کاربرد آن برای جابجایی اشکال محصول ها در وزن ها و اندازه های مختلف آگاه باشند. هیچگاه سمت کیسه های پلاستیکی نخواهند رفت.

کاربرد ساک دستی پارچه ای

یکی‌ دیگر از انواع ساک های پارچه ای، اسپان باند میباشد. که برای مصارف نمایشگاهی، شرکتی و امور تجاری به کار گرفته می شود و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. ساک دستی پارچه ای در مقابل ساک های پلاستیکی و کاغذی دارای تنوع بسیاری می باشد. این محصول امکان چاپ اشکال تبلیغات، لوگو و طرح ها را نیز دارد.

به عبارتی شما با به کارگیری از این کالا میتوانید با کم ترین قیمت و بدون هیچ آسیبی به محیط زیست، سرویس ها و تولیدات خویش را به سایر افراد معرفی نمایید. برای همه ی اشخاصی که دوستدار محیط زیست و جانوران می باشند به کارگیری از ساک دستی پارچه ای شایسته ترین گزینش میباشد.

ساک های پارچه ای به دلیل ماندگاری طولانی و تجزیه پذیری، جایگزین خوبی برای ساک پارچه ای و پاکت های نایلونی هستند. به همین دلیل با وجود مزیت های زیاد و تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست و هزینه مقرون به صرفه آنها. به کارگیری از این ساک ها برای مصارف تبلیغاتی و جابه جایی محصول ها کار عاقلانه ای میباشد.

2 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *