ارتباط با ما 02188062931

مقایسه میان ساک دستی پارچه ای و کیسه نایلونی

مقایسه میان ساک دستی پارچه ای و کیسه نایلونی هرچند مدت زمان طولانی از ساخته شدن پلاستیک‌ها نمی‌گذرد اما محصولات پلاستیکی، دوره‌های مختلفی از محبوبیت و سپس عدم محبوبیت را پشت سر گذاشته‌اند. دلایل بسیاری وجود دارد که ما را به استفاده از محصولات پلاستیکی به ویژه کیسه‌ها نایلونی ترغیب می‌کند. از سوی دیگر دلایل ...

ساک دستی پارچه ای
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
تیم تولید محتوای گروه صنعتی مشکات

مقایسه میان ساک دستی پارچه ای و کیسه نایلونی

هرچند مدت زمان طولانی از ساخته شدن پلاستیک‌ها نمی‌گذرد اما محصولات پلاستیکی، دوره‌های مختلفی از محبوبیت و سپس عدم محبوبیت را پشت سر گذاشته‌اند. دلایل بسیاری وجود دارد که ما را به استفاده از محصولات پلاستیکی به ویژه کیسه‌ها نایلونی ترغیب می‌کند. از سوی دیگر دلایل بسیاری نیز وجود دارد که می‌تواند ما را از استفاده این محصولات منصرف کند. در این یادداشت به مقایسه میان ساک دستی پارچه ای و کیسه نایلونی پرداخته‌ایم. به این امید که بتوانیم در انتخاب بهتر، مقرون‌ به صرفه و نیز دوست‍دار محیط زیست، کمکتان کنیم.

ساک دستی پارچه ای و کیسه‌ نایلونی چطور تولید می‌شوند؟

ساک‌ دستی پارچه ای از پارچه‌های اسپان باند تهیه می‌شوند. این پارچه‌ها بر خلاف پارچه‌های دیگر تاروپود ندارند و به پارچه‌های بی‌بافت مشهورند. حتما پارچه اسپان باند را در ساخت وسایل دیگر مانند لباس‌های بیمارستانی و … دیده‌اید. اما پارچه‌های اسپان باند ویژگی‌های خاصی دارند که استفاده از آن‌ها را دلپذیر می‌کند و بگ پارچه‌ای را به محصولی عالی بدل می‌کند.

کیسه‌های پلاستیکی یا همان نایلون‌ها، از ماده‌ی اولیه‌ای به نام نفت ساخته می‌شود. نفت، همانطور که می‌دانید یکی از منابع انرژی تجدیدناپذیر است؛ چراکه فرآیندی که برای تولید نفت طی می‌شود، بسیار پیچیده و زمان‌بر است.

در ادامه به مرور این ویژگی‌‌های هر دوی این محصولات می‌پردازیم. نقاط ضعف و قوت هر دو اثر را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. به طور کلی و برای انتخاب یک محصول باید انتظاراتی را که از آن محصول داریم در نظر داشته باشیم. این یادداشت به شما کمک می‌کند تا دریابید که چه انتظاراتی می‌توانید از ساک دستی پارچه ای داشته باشید و موارد استفاده‌ آن را نیز بشناسید.

مقایسه ویژگی‌های ساک دستی پارچه ای و کیسه‌های نایلونی

انواع بگ پارچه ای ساخته شده از پارچه‌های اسپان باند را می‌توان با مقاومت‌های مختلف، رنگ‌های متنوع، چاپ با طرح دلخواه و … در دسترس داشت.

پارچه‌های اسپان باند را می‌توان به صورت یک لایه و چندلایه سفارش داد. ساک‌های دستی پارچه‌ای که با پارچه‌های چندلایه تولید می‌شوند، تحمل وزن بالایی دارند. این بگ‌های پارچه ای می‌توانند تا وزن بیست کیلوگرم را نیز تحمل کنند. اما در بسیاری از اوقات، کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی، با تحمل وزن بالا پاره یا سوراخ می‌شوند. به همین دلیل به نظر می‌رسد در این زمینه ساک پارچه ای گزینه‌ مناسب‌تری است.

ساک دستی پارچه ای

تنوع رنگ بندی و رنگ پذیری پارچه‌های اسپان باند بسیار بالاست. شما می‌توانید رنگ دلخواهتان را از کالیته رنگ‌های موجود انتخاب کرده و در نهایت، محصولی را تحویل بگیرید که باب میلتان است. علاوه بر این، استفاده از قابلیت چاپ روی بگ پارچه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که طرح دلخواهتان را روی ساک پارچه ای بزنید. این طرح می‌توانید لوگو یا شعار برندتان باشد، اطلاعات کسب و کارتان را در اختیار مشتریان قرار دهد و …

 

محیط زیست و سلامتی: مسئله این است

یکی دیگر از شاخص‌های مهمی که برای انتخاب میان ساک دستی پارچه ای و کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی باید در نظر گرفت، ویژگی تجزیه‌پذیری و دوست‌دار محیط زیست بودن آن است.

چندی پیش کیسه‌های پلاستیکی به بازار عرضه شدند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «این کیسه‌ها دوستدار زمین و دوستدار محیط زیست است و قابلیت تجزیه پذیری دارد و به زمین برمی‌گردد». این ویژگی بسیار مهم است و توجه بسیاری از فعالان محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. اما مشکل اصلی این کیسه‌ها در این بود که عملا قابلیت تجزیه پذیری نداشتند. در واقع یک کیسه پلاستیکی به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شد و به همان صورت در طبیعت باقی می‌ماند.

مشکل اصلی که با محصولات پلاستیکی داریم، عدم تجزیه پذیری آن‌ها است. پلاستیک‌ها به زمین و به دل طبیعت برنمی‌گردند. به همین دلیل هم زمین و دریا را آلوده می‌کنند. زندگی جانداران را تهدید کرده و با مشکل مواجه می‌کنند و … .

اما بگ‌ پارچه ای قابلیت تجزیه پذیری دارد. این مزیت نیز سبب می‌شود تا استفاده از ساک دستی پارچه ای در اولویت باشد.

چند ویژگی انواع بگ پارچه ای مناسب برای کسب و کارها و استفاده شخصی

 انواع بگ پارچه ای را می‌توان بارها و بارها استفاده کرد بدون اینکه نگران از شکل افتادنش باشیم. در حالیکه که کیسه نایلونی معمولا بعد از یک تا دوبار استفاده استحکام و شکل ظاهری‌اش را از دست می‌دهد و چروک می‌شود.

بگ پارچه ای قابل شستشو است. بنابراین می‌توان آن را شست و به دفعات استفاده کرد. اما کیسه‌های پلاستیکی این قابلیت را نیز ندارند. بنابراین می‌توان با خیال راحت از بگ پارچه ای برای خریدهای روزانه استفاده کرد. بگ پارچه‌ای همچنین می‌تواند همراه خوبی برای ما در طول روز، سفر، قرارهای کاری و تفریحی باشد. ما می‌توانیم وسایلی را که در طول روز به آن احتیاج داریم همراه خود داشته باشیم.

مسئله‌ دیگری که احتمالاً به شما در انتخاب میان ساک پارچه ای و کیسه نایلونی کمک می‌کند، مسئله‌ قیمت است. پلاستیک‌ها به میزان بسیار زیاد و با قیمت تقریباً پایین، همیشه در دسترس هستند. اما متاسفانه کیفیت چندان بالایی ندارند و به سرعت از بین می‌روند. در نگاه اول ممکن است تهیه‌ کیسه نایلونی مقرون به صرفه به نظر برسد. اما استفاده از کیسه پارچه ای با توجه به تمام ویژگی‌ها و کیفیت بالای آن، در نهایت گزینه‌ مناسب‌تری است.

اگر قرار است برای تبلیغ کسب‌وکارتان از بگ پارچه ای استفاده کنید و یا دوست دارید هدیه و … را به همکاران و کارمندانتان بدهید می‌توانید از بگ پارچه ای طرحدار استفاده کنید. ظاهر زیبای بگ پارچه ای طرحدار، برای هدیه مناسب است و نشان از این دارد که برند شما به مخاطبان، همکاران و مشتریانش احترام می‌گذارد.